Abstract:
Конкурентне середовище ринку передбачає взаємодію в одному просторі економіч- них суб’єктів, інтереси яких часто є протилежними за змістом: підприємців, спожи- вачів товарів та послуг, найманих працівників, постачальників сировини та матеріалів,
партнерів, соціальних і політичних інституцій та ін. Серед інструментів стратегічного
управління, що сприяє оптимальному поєднанню інтересів суб’єктів ринку, – місія під- приємства. Вона створює соціально-психологічні умови для гуманізації бізнесу та соці- алізації економіки у цілому. У дослідженні розглянуто питання теоретичних засад та
практичних особливостей формування місії науково-дослідного господарства. У ході
роботи над темою отримано результати, які мають самостійне наукове та прак- тичне значення: запропоновано використовувати метод субоптимізації для обґрун- тування місії; визначено відмінності субоптимізації від оптимізації; рекомендовано
визначати стратегічні цілі підприємства з урахуванням аналізу вимог учасників мікро-
середовища