Abstract:
У статті висвітлено поняття гастрономічного туризму та проаналізовано проблеми
розвитку в сучасних умовах в Україні. На основі методів економічного аналізу визначено
шляхи його розвитку в Україні. Узагальнено теоретичні, методичні та практичні аспекти
розвитку гастротуризму. На основі теоретичного узагальнення інформаційних джерел
обґрунтовано види гастротуризму, проведено їх детальний опис та визначені наявні
об’єкти для відвідування. Визначено, що в різних регіонах України наявний високий
потенціал розвитку гастрономічного туризму, який використовується не на повну
потужність і, як наслідок, розвиток туристичної галузі не є динамічним, не має стрімкого
росту. На основі проведеного SWOT-аналізу виявлені недоліки і переваги гастрономічного
туризму та визначити його перспективні напрями. Встановлено, що гастротуризм є
невід'ємною гілкою сучасного туризму, допомагає підтримувати розвиток внутрішнього
туризму, вшанування місцевих традицій і збагачення культурних цінностей. Запропоновано
класифікацію видів гастрономічного туризму в Україні. В якості ефективного напряму
розвитку туристичної галузі в Україні туристичним агентствам рекомендовано
концентрувати увагу на Південному регіоні, в якого є високий потенціал стати осередком
гастрономічного туризму. Практичне значення проведеного дослідження полягає у
можливості використання запропонованих заходів суб’єктами підприємництва у розвитку
гастрономічного туризму, при формуванні регіональних і національних програм розвитку
туристичної сфери.