Аннотации:
У статті розглянуто особливості створення проекту реконструкції зелених наса- джень Дніпровської загальноосвітньої школи. Пришкільні зелені насадження є об’єктами
для навчальних занять, екскурсій, науково-дослідної роботи; забезпечують краще засвоєн- ня навчального матеріалу з дисциплін природничого напряму.
Аналіз сучасного стану зеленої зони дослідженого об’єкта показав, що більшість
насаджень школи має задовільний санітарно-гігієнічний стан. Проте насадження гірко- каштана звичайного потребують профілактичних заходів або видалення для збільшення
декоративності зеленої зони. Також виявлено недотримання вимог ДСанПіН 5.5.2.008-01
щодо озеленення загальноосвітніх навчальних закладів. Відповідно, зелена зона потребує
реконструкції та благоустрою.
З метою дотримання державних санітарних правил і норм влаштування, утримання
загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДСан- ПіН 5.5.2.008-01 запропоновано прибрати із зеленої зони дерева та чагарники, які мають
шипи й колючки: гледичію триколючкову, троянди, шипшину, барбарис звичайний.
Підбір рослин для цього об’єкта здійснений відповідно до кліматичних і ґрунтових
умов території. Крім того, запропоновані дерева та чагарники є досить декоративними
в різні періоди року.
Для оновлення й покращення зеленої зони Дніпровської загальноосвітньої школи реко- мендували висадити ялівець віргінський Glauca, тую західну сортів ‘Smaragd’, ‘Rheingold’,
‘Danica’, ‘Globosa’, ялівець звичайний ‘Depressa Aurea’ та гарноквітучі чагарники: жа- смін садовий ‘Snezhnaja Burja’, спірея японська ‘Little Princess’ – для створення зеленої
огорожі.
Згідно з генеральним планом реконструкції території навчального закладу, рекомендо- вано залишити посадки з Acer platanoides L., Tilia parvifolia, Fraxinus excelsior L., Platanus
orientalis, Juglans regia L., Thuja occidentalis L., Armeniaca vulgaris L., Syringa vulgaris L.,
Ribes nigrum L. Для вирішення санітарно-гігієнічних функцій рекомендовано висадити жи- вопліт, для підвищення естетичного вигляду зеленої зони запропоновано розбити рабатки.