Аннотации:
Для чисельного моделювання аеродинамiки багатоелементного профiлю застосовуються осередненi за
Рейнольдсом рiвняння Нав’є-Стокса нестисливого середовища, замкнутi однопараметричною диференцiальною моделлю турбулентностi Spalart-Allmaras. Система
вихiдних рiвнянь записувалася щодо довiльної криволiнiйної системи координат. Узгодження полiв тиску i швидкостi здiйснювалося за допомогою методу штучної стисливостi, модифiкованого для розрахунку нестацiонарних
задач. Інтегрування системи вихiдних рiвнянь проводилося чисельно з використанням методу контрольного об'єму. Для конвективних потокiв використовувалася протипотокова апроксимацiя Rogers-Kwak, заснована на схемi
Roe третього порядку точностi. У моделях турбулентностi для апроксимацiї конвективних складових застосовувалася схема TVD з обмежувачем потокiв ISNAS
третього порядку. Представленi результати розрахунку
турбулентного обтiкання багатоелементного профiлю
в широкому дiапазонi кутiв атаки. У результатi проведених дослiджень виконано аналiз поля течiї навколо
багатоелементного профiлю, коефiцiєнтiв тиску, пiднiмальної сили та сили лобового опору. Видiлено фiзичнi особливостi структури течiї при обтiканнi багатоелементного профiлю 30P30N. У дослiджуваному дiапазонi кутiв
атаки обтiкання профiлю у злiтно-посадковiй конфiгурацiї носить стацiонарний характер за винятком областей,
де вiдрив потоку вiдбувається з гострих кромок, таких
як внутрiшня частина передкрилка i область в хвостовiй
частинi основного профiлю. Усерединi цих областей виникають рециркуляцiйнi течiї. Зi збiльшенням кута атаки
розмiри вiдривний зони на внутрiшнiй поверхнi передкрилка зменшуються, а в хвостовiй частинi основного профiлю залишаються майже незмiнними. На верхнiй поверхнi основного профiлю формується струмiнь
повiтря внаслiдок прискорення потоку мiж передкрилком i передньою кромкою основного профiлю. Наявнiсть
зазору мiж основним профiлем i закрилком призводить
до iнтерференцiї струменевих течiй на верхнiй поверхнi
закрилка. Показано, що злiтно-посадкова конфiгурацiя
володiє вищими значеннями коефiцiєнта пiдйомної сили,
нiж крейсерська конфiгурацiя, особливо на великих кутах
атаки. Результати розрахункiв задовiльно погоджуються з даними iнших авторiв