У статті проаналізовано особливості професійного самовизначення учнів старшого шкільного віку. Розкрито специфіку змістового наповнення поняття «комунікативні здібності», його структурних компонентів, а також висвітлити найістотніша психологічні аспекти комунікативних здібностей старшокласників у контексті професійного вибору. Визначено, що провідною діяльністю старшокласників є комунікативна діяльність. Підтверджено, що поняття «комунікативні здібності» включає в себе здібності, що містять знання, уміння й навички, пов’язані з процесами спілкування та взаємодії з оточенням, міжособистісним оцінюванням і сприйняттям, встановленням контактів, налагодженням зв’язків, знаходженням спільної мови, прихильністю до себе та впливом на людей.
The article analyzes the features of professional self-determination of older students. The specific content of the content of the concept of "communicative abilities", its structural components, as well as highlight the most significant psychological aspects of communicative abilities of high school students in the context of professional choice. It is determined that high school students' leading activity is communication. It is confirmed that the concept of "communicative abilities" includes abilities that contain knowledge, skills and skills related to the processes of communication and interaction with the environment, interpersonal assessment and perception, establishing contacts, establishing communication, finding a common language to yourself and the impact on people.