Abstract:
У статті зроблено огляд значущості філософії освіти в історичному контексті.
Акцентовано увагу на потенційних можливостях теорій філософії освіти як галузі
філософського знання в історичній ретроспективі. Визначено ідейну сутність основних
спрямувань і течій філософії освіти, що містять низку поглядів на освіту й виховання й
можуть бути використаними сучасними освітянами в розробці нових освітньо-
філософських систем і парадигм. Стверджується значущість філософії освіти як
дослідницької галузі педагогіки в сучасному інформаційному суспільстві, котра покликана
вирішувати найважливіші завдання в стратегії виживання людства – забезпечення новому
поколінню повноцінного життя, успішної соціалізації нових громадян суспільства в умовах
інформаційної майбутності
Description:
Нова соціокультурна реальність вимагає, відповідно, і нового рівня
рефлексії поняття «освіта», змісту, соціокультурних особливостей, визначення
сучасного аксіологічного підґрунтя освіти, ролі й місця освіти в суспільстві
XXI ст. та перспектив її розвитку. Тому нині найважливішого значення набуває
питання про становлення сучасних методологічних засад такої галузі
дослідження, як філософія освіти, що є основою для здійснення комплексного
підходу до вирішення проблем сучасної вищої школи. Безумовно, сутність
філософсько-освітнього процесу найбільш повно розкривається в історичному
контексті, де філософія освіти постає як важливий компонент систем усіх
видатних мислителів, яскраво демонструючи свій гуманістично-
культуротворчий потенціал, а отже, може бути успішно використана в пошуках
нових філософсько-освітніх парадигм.
Виділення невирішених раніше