Аннотации:
Актуальність досліджуваної проблематики обумовлена глобальною цифровою трансформацією, що безпосередньо впливає на організаційні аспекти обліку та аудиту. Метою дослідження є аналіз сучасного стану
організації обліку та аудиту у контексті використання новітніх цифрових технологій, з’ясування проблем,
що перешкоджають їх впровадженню, та визначення перспектив їх подолання. Дослідження ґрунтується
на критичному аналізі публікацій науковців та бухгалтерських і аудиторських програм, узагальненні результатів анкетування бухгалтерів-практиків щодо стану та проблем впровадження новітніх цифрових технологій. За результатами анкетування виявлено використання традиційних бухгалтерських програм та нехтування новітніми цифровими технологіями. Основна гіпотеза полягає у тому, що подолання розриву
між освітою та запитами практики сприятиме активізації впровадження новітніх цифрових технологій.
Методи дослідження включають аналіз наукових публікацій, порівняльний аналіз програмних продуктів та
статистичний аналіз результатів анкетування. Встановлено, що впровадження новітніх цифрових технологій в обліку та аудиті відбувається повільно через низку факторів, серед яких інертність фахівців та
невідповідність освітніх програм та потребам цифрової трансформації. Розглянуто основні бухгалтерські та аудиторські програмні продукти, що використовуються в Україні. Доведено необхідність перегляду
освітніх програм та доцільність застосування міждисциплінарного підходу для підготовки фахівців з обліку
та аудиту з відповідним рівнем цифрових компетентностей. Теоретичне значення дослідження полягає у
поглибленні наукових знань про сучасні тенденції та проблеми цифрової трансформації в обліку та аудиті.
Практичне значення дослідження полягає у можливості використання отриманих результатів для вдосконалення освітніх програм у сфері обліку та аудиту, а також для розробки стратегій впровадження новітніх
цифрових технологій в обліково-аудиторській практиці. Оригінальність дослідження полягає у комплексному підході до аналізу сучасного стану, проблем та перспектив використання новітніх цифрових технологій в організації обліково-аудиторської діяльності та освітнього процесу в Україні. Основним висновком є
обґрунтування необхідності подолання розриву між освітою та запитами практики при підготовці фахівців з обліку та аудиту для успішної цифрової трансформації. Перспективи подальших досліджень пов’язані з науковим обґрунтуванням рекомендацій щодо впровадження та використання новітніх цифрових
технологій в обліку та аудиті за організаційним та методичним аспектами.
The relevance of the investigated problem is caused by the global digital transformation, which directly affects the
organizational aspects of accounting and auditing. The study aims to analyze the current state of the organization of
accounting and auditing in the context of using the latest digital technologies, to identify the problems hindering their
implementation, and to determine the prospects for overcoming them. The research is based on a critical analysis of
publications by scientists and accounting and auditing software, generalization of the results of a survey of practicing
accountants regarding the state, and problems of implementing the latest digital technologies. According to the survey results, the use of traditional accounting software and the neglect of the latest digital technologies were revealed.
The main hypothesis is that overcoming the gap between education and the demands of practice will contribute to the
activation of the implementation of the latest digital technologies. The research methods include the analysis of scientific publications, comparative analysis of software products, and statistical analysis of survey results. It has been
established that the implementation of the latest digital technologies in accounting and audit is slow due to many
factors, including the inertia of specialists and the mismatch between educational programs and the need for digital
transformation. The main accounting and auditing software products used in Ukraine are considered. The necessity
of revising educational programs and the expediency of applying an interdisciplinary approach to the training of accounting and auditing specialists with the appropriate level of digital competencies are proven. The theoretical significance of the research lies in deepening scientific knowledge about current trends and problems of digital transformation in accounting and audit. The practical significance of the research lies in the possibility of using the obtained
results to improve educational programs in the field of accounting and auditing, as well as to develop strategies for the
implementation of the latest digital technologies in accounting and auditing practice. The originality of the research
lies in a comprehensive approach to the analysis of the current state, problems, and prospects of using the latest digital technologies in the organization of accounting and auditing activities and the educational process in Ukraine. The
main conclusion is the substantiation of the need to overcome the gap between education and the demands of practice in the training of accounting and auditing specialists for successful digital transformation. Prospects for further
research are related to the scientific substantiation of recommendations for the implementation and use of the latest
digital technologies in accounting and audit in organizational and methodological aspects.