DSpace Repository

ОРГАНІЗАЦІЯ ОБЛІКУ ТА АУДИТУ У КОНТЕКСТІ ВИКОРИСТАННЯ НОВІТНІХ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ: СУЧАСНИЙ СТАН, ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

Show simple item record

dc.contributor.author Кононенко, Леся
dc.contributor.author Назарова, Галина
dc.contributor.author Савченко, Віра
dc.date.accessioned 2025-05-09T12:18:09Z
dc.date.available 2025-05-09T12:18:09Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Кононенко, Л. В., Назарова, Г. Б., & Савченко, В. М. (2025). Організація обліку та аудиту у контексті використання новітніх цифрових технологій: сучасний стан, проблеми та перспективи. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління, (18). https://doi.org/10.54929/2786-5738-2025-18-09-03 ru
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10721
dc.description.abstract Актуальність досліджуваної проблематики обумовлена глобальною цифровою трансформацією, що безпосередньо впливає на організаційні аспекти обліку та аудиту. Метою дослідження є аналіз сучасного стану організації обліку та аудиту у контексті використання новітніх цифрових технологій, з’ясування проблем, що перешкоджають їх впровадженню, та визначення перспектив їх подолання. Дослідження ґрунтується на критичному аналізі публікацій науковців та бухгалтерських і аудиторських програм, узагальненні результатів анкетування бухгалтерів-практиків щодо стану та проблем впровадження новітніх цифрових технологій. За результатами анкетування виявлено використання традиційних бухгалтерських програм та нехтування новітніми цифровими технологіями. Основна гіпотеза полягає у тому, що подолання розриву між освітою та запитами практики сприятиме активізації впровадження новітніх цифрових технологій. Методи дослідження включають аналіз наукових публікацій, порівняльний аналіз програмних продуктів та статистичний аналіз результатів анкетування. Встановлено, що впровадження новітніх цифрових технологій в обліку та аудиті відбувається повільно через низку факторів, серед яких інертність фахівців та невідповідність освітніх програм та потребам цифрової трансформації. Розглянуто основні бухгалтерські та аудиторські програмні продукти, що використовуються в Україні. Доведено необхідність перегляду освітніх програм та доцільність застосування міждисциплінарного підходу для підготовки фахівців з обліку та аудиту з відповідним рівнем цифрових компетентностей. Теоретичне значення дослідження полягає у поглибленні наукових знань про сучасні тенденції та проблеми цифрової трансформації в обліку та аудиті. Практичне значення дослідження полягає у можливості використання отриманих результатів для вдосконалення освітніх програм у сфері обліку та аудиту, а також для розробки стратегій впровадження новітніх цифрових технологій в обліково-аудиторській практиці. Оригінальність дослідження полягає у комплексному підході до аналізу сучасного стану, проблем та перспектив використання новітніх цифрових технологій в організації обліково-аудиторської діяльності та освітнього процесу в Україні. Основним висновком є обґрунтування необхідності подолання розриву між освітою та запитами практики при підготовці фахівців з обліку та аудиту для успішної цифрової трансформації. Перспективи подальших досліджень пов’язані з науковим обґрунтуванням рекомендацій щодо впровадження та використання новітніх цифрових технологій в обліку та аудиті за організаційним та методичним аспектами. The relevance of the investigated problem is caused by the global digital transformation, which directly affects the organizational aspects of accounting and auditing. The study aims to analyze the current state of the organization of accounting and auditing in the context of using the latest digital technologies, to identify the problems hindering their implementation, and to determine the prospects for overcoming them. The research is based on a critical analysis of publications by scientists and accounting and auditing software, generalization of the results of a survey of practicing accountants regarding the state, and problems of implementing the latest digital technologies. According to the survey results, the use of traditional accounting software and the neglect of the latest digital technologies were revealed. The main hypothesis is that overcoming the gap between education and the demands of practice will contribute to the activation of the implementation of the latest digital technologies. The research methods include the analysis of scientific publications, comparative analysis of software products, and statistical analysis of survey results. It has been established that the implementation of the latest digital technologies in accounting and audit is slow due to many factors, including the inertia of specialists and the mismatch between educational programs and the need for digital transformation. The main accounting and auditing software products used in Ukraine are considered. The necessity of revising educational programs and the expediency of applying an interdisciplinary approach to the training of accounting and auditing specialists with the appropriate level of digital competencies are proven. The theoretical significance of the research lies in deepening scientific knowledge about current trends and problems of digital transformation in accounting and audit. The practical significance of the research lies in the possibility of using the obtained results to improve educational programs in the field of accounting and auditing, as well as to develop strategies for the implementation of the latest digital technologies in accounting and auditing practice. The originality of the research lies in a comprehensive approach to the analysis of the current state, problems, and prospects of using the latest digital technologies in the organization of accounting and auditing activities and the educational process in Ukraine. The main conclusion is the substantiation of the need to overcome the gap between education and the demands of practice in the training of accounting and auditing specialists for successful digital transformation. Prospects for further research are related to the scientific substantiation of recommendations for the implementation and use of the latest digital technologies in accounting and audit in organizational and methodological aspects. ru
dc.language.iso other ru
dc.publisher НАУКОВО-ОСВІТНІЙ ІННОВАЦІЙНИЙ ЦЕНТР СУСПІЛЬНИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ. м. Чернігів, Україна ru
dc.subject Кафедра підприємництва, обліку та фінансів ru
dc.subject аутсорсинг ru
dc.subject оподаткування ru
dc.subject облік ru
dc.subject аудит ru
dc.subject аудиторські компетентності ru
dc.subject програмні продукти ru
dc.subject он-лайн сервіси ru
dc.title ОРГАНІЗАЦІЯ ОБЛІКУ ТА АУДИТУ У КОНТЕКСТІ ВИКОРИСТАННЯ НОВІТНІХ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ: СУЧАСНИЙ СТАН, ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ru
dc.title.alternative ACCOUNTING AND AUDIT ORGANIZATION IN THE CONTEXT OF USING THE LATEST DIGITAL TECHNOLOGIES: CURRENT STATE, PROBLEMS AND PROSPECTS ru
dc.type Article ru


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account