Аннотации:
Стаття присвячена важливій сучасній темі розвитку цифрових платформ у професійній сфері в умовах повномасштабного вторгнення на українську державу. Актуальність теми дослідження не викликає сумніву, оскільки сучасні виклики висувають на порядок денний пошук та запровадження новітніх цифрових платформ. У першу чергу, це пов’язано з тим, що багато закладів вищої освіти виявились переміщеними, а науково-педагогічний склад та здобувачі вищої освіти розпорошені
не тільки по території підконтрольної України, а й багато хто знаходиться за кордоном. Це надає значний поштовх до пошуку оптимальних моделей управління освітнім процесом та запровадження цифрових платформ у педагогічний процес. Метою статті є узагальнення, систематизація наявних інноваційних цифрових платформ і розкриття їх сутності крізь призму досвіду переміщеного закладу вищої освіти. Методами дослідження виступають аналіз, систематизація, узагальнення поглядів різних науковців педагогічної сфери на проблему перспектив розвитку цифрових платформ у професійній освіті. У статті аналізуються сучасні умови, в яких опинились заклади вищої освіти в Україні, особливо увага звертається на переміщені університети, в яких дистанційна форма навчання стала ключовою, адже саме ці заклади відірвані від власної матеріально-технічної і для них притаманна розпорошеності як студентів, так і науково-педагогічних працівників. Окрім цього, звернена увага й на інших викликах сучасності: швидкі євроінтеграційні процеси, глобалізація науки, мобільність викладацького і студентського середовища тощо. Зроблено акцент на тому, що потрібно постійно знаходитись у пошуку найбільш ефективних моделей дистанційної освіти. Оцінюються ефективність та адекватність управлінських процесів у переміщених вищих навчальних закладах.
Характеризуються основні види платформ дистанційної освіти і зроблені рекомендації, які з них найбільш оптимально використовувати у навчальному процесі інших ЗВО, які мають можливості проводити змішаний формат занять. Зроблені висновки і рекомендації про найбільш перспективні цифрові платформи у онлайн-освіті.