dc.contributor.author |
Варнавська, Інна |
|
dc.contributor.author |
Чепок, Роман |
|
dc.date.accessioned |
2024-05-31T12:10:11Z |
|
dc.date.available |
2024-05-31T12:10:11Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, редкол.: О. В. Семеніхіна (гол. ред.) [та ін.]. Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2024. |
ru |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/9525 |
|
dc.description.abstract |
Стаття присвячена важливій сучасній темі розвитку цифрових платформ у професійній сфері в умовах повномасштабного вторгнення на українську державу. Актуальність теми дослідження не викликає сумніву, оскільки сучасні виклики висувають на порядок денний пошук та запровадження новітніх цифрових платформ. У першу чергу, це пов’язано з тим, що багато закладів вищої освіти виявились переміщеними, а науково-педагогічний склад та здобувачі вищої освіти розпорошені
не тільки по території підконтрольної України, а й багато хто знаходиться за кордоном. Це надає значний поштовх до пошуку оптимальних моделей управління освітнім процесом та запровадження цифрових платформ у педагогічний процес. Метою статті є узагальнення, систематизація наявних інноваційних цифрових платформ і розкриття їх сутності крізь призму досвіду переміщеного закладу вищої освіти. Методами дослідження виступають аналіз, систематизація, узагальнення поглядів різних науковців педагогічної сфери на проблему перспектив розвитку цифрових платформ у професійній освіті. У статті аналізуються сучасні умови, в яких опинились заклади вищої освіти в Україні, особливо увага звертається на переміщені університети, в яких дистанційна форма навчання стала ключовою, адже саме ці заклади відірвані від власної матеріально-технічної і для них притаманна розпорошеності як студентів, так і науково-педагогічних працівників. Окрім цього, звернена увага й на інших викликах сучасності: швидкі євроінтеграційні процеси, глобалізація науки, мобільність викладацького і студентського середовища тощо. Зроблено акцент на тому, що потрібно постійно знаходитись у пошуку найбільш ефективних моделей дистанційної освіти. Оцінюються ефективність та адекватність управлінських процесів у переміщених вищих навчальних закладах.
Характеризуються основні види платформ дистанційної освіти і зроблені рекомендації, які з них найбільш оптимально використовувати у навчальному процесі інших ЗВО, які мають можливості проводити змішаний формат занять. Зроблені висновки і рекомендації про найбільш перспективні цифрові платформи у онлайн-освіті. |
ru |
dc.description.sponsorship |
The article is devoted to the critical contemporary topic of developing digital platforms in education in the context of a full-scale invasion of the Ukrainian state. The relevance of the research topic is undeniable, as modern challenges put the search for and implementation of the latest digital platforms on the agenda. First, many higher education institutions have been displaced, and the academic staff and students are scattered across the territory controlled by Ukraine and abroad. It gives significant impetus to searching for optimal
models of educational process management and introducing digital platforms into education. The article's purpose is to summarise and
systematize the existing innovative digital platforms and to characterize their essence through the prism of the experience of a displaced higher
education institution. The research methods used are analysis, systematization, and generalization of various pedagogical scholars' views on the prospects for developing digital platforms in vocational education. The article analyses the current conditions in which higher education institutions in Ukraine find themselves, with particular attention paid to displaced universities, where distance learning has become an essential form of education because these institutions are cut off from their own material and technical facilities. The scattering of both and academic staff characterizes them. In addition, attention is drawn to other challenges of our time: rapid European integration processes,
globalization of science, mobility of the teaching and student environment, etc. The emphasis is on constantly searching for the most influential distance education models. The efficiency and adequacy of management processes in displaced higher education institutions are assessed. |
ru |
dc.publisher |
Освіта. Інноватика. Практика : науковий журнал. Том 12, № 5 |
ru |
dc.subject |
кафедра соціальних та поведінкових наук |
ru |
dc.subject |
цифрові платформи |
ru |
dc.subject |
професійна освіта |
ru |
dc.subject |
онлайн-навчання |
ru |
dc.subject |
дистанційна освіта |
ru |
dc.subject |
воєнний стан |
ru |
dc.subject |
повномасштабне вторгнення |
ru |
dc.title |
Цифрові платформи професійної освіти: дистанційна форма в умовах повномасштабної агресії 2022-2024років |
ru |
dc.title.alternative |
DIGITAL PLATFORMS FOR PROFESSIONAL EDUCATION: DISTANCE LEARNING IN THE CONTEXT OF FULL-SCALE AGGRESSION IN 2022-2024 |
ru |
dc.type |
Article |
ru |