Abstract:
Сформований синдром емоційного вигорання дезорганізує професійну діяльність, є наслідком серйозних психосоматичних проблем, що потребують допомоги фахівців. Попередити виникнення синдрому емоційного вигорання у викладачів чи мінімізувати його наслідки можливо при реалізації спеціальних профілактичних і психокорекційних програм. Не ставлячи під сумнів необхідність проведення психокорекційної, психопрофілактичної роботи з викладачами, багато авторів зазначають, що на низку зовнішніх факторів професійної діяльності викладача (таких як оплата та умови праці, рівень відповідальності за реалізовані функції, оцінку професійної діяльності з боку адміністрації вишу, колег, студентів, високий рівень ділових контактів) впливати практично неможливо, до впливу можуть бути схильні виключно внутрішні чинники: особливості мотивації, саморегуляція, самоконтроль стресових ситуацій тощо.