Короткий опис(реферат):
В умовах посилення конкурентної боротьби для кожного підприємства невід’ємним і необхідним атрибутом сучасної успішної компанії є завдання збереження і підвищення рівня конкурентоспроможності своєї продукції. Доведено, що визначальною умовою успішності прийняття управлінських рішень щодо посилення конкурентних позицій продукції на ринках збуту стає об’єктивне і своєчасне кількісне оцінювання конкурентоспроможності продукції. Визначено, що кількісне оцінювання комплексного показника рівня конкурентоспроможності продукції доцільно проводити на основі інтегрального показника конкурентоспроможності продукції. Аналіз рівня конкурентоспроможності продукції підприємств сільськогосподарського машинобудування проведено на прикладі обприскувачів. Дослідження проводилося на прикладі продукції одного з найбільших підприємств сільськогосподарського машинобудування України АТ «Ельворті». За підсумками розрахунків оцінювання конкурентоспроможності обприскувачів зроблено висновок про конкурентоспроможність представленої моделі обприскувача Tetis 24 (АТ «Ельворті») у порівнянні з аналогами: обприскувачами UX5200 Amazone (Німеччина), 840 John Deere (США) 3000 Hardi Navigator (Данія) та ОПК-3000-24 (ПрАТ «Богуславська сільгосптехніка») на визначеному сегменті. Проведений аналіз показав, що обприскувач Tetis 24 не є конкурентоспроможним у порівнянні з обприскувачем Amazone та John Deere. При цьому менш вигідним є порівняння конкурентоспроможності вітчизняного обприскувача з американською моделлю. У порівнянні з обприскувачами виробництва ПрАТ «Богуславська Сільгосптехніка» та Hardi Navigator, обприскувач виробництва АТ «Ельворті» є конкурентоспроможним. Отриманий результат можна пояснити низьким рівнем платоспроможності споживачів визначеного сегменту, які виставляють порівняно невисокі вимоги до показників якості, сервісу та маркетингового просування обприскувача. Результати проведеного аналізу дають можливість вітчизняним виробникам здійснювати керований процес управління рівнем конкурентоспроможності продукції залежно від особливостей її реалізації на ринку. Підвищення рівня конкурентоспроможності продукції буде забезпечувати оптимальне та ефективне використання наявних ресурсів підприємства, дозволить найефективніше спланувати маркетингову діяльність щодо виходу на нові ринки збуту продукції, підвищить сервісне обслуговування за рахунок найповнішого забезпечення потреб споживачів.
Under the conditions of strengthening competition for each enterprise, preserving and increasing the competitiveness of production is an integral and necessary attribute of the successful modern company. It is proved that the determining condition for the success of management decisions to strengthen products' competitive position in the markets is an objective and timely quantitative assessment of the competitiveness of products. It is determined that the quantitative assessment of the complex indicator of the level of product competitiveness should be carried out on the basis of the integrated indicator of product competitiveness. The analysis of the level of competitiveness of agricultural machinery products is carried out on the example of sprayers. The investigation is carried out on the example of products of one of the largest agricultural machinery enterprises in Ukraine, JSC «Elvorti». According to the results of calculations of the sprayers competitiveness, the conclusion about the competitiveness of the presented model of Tetis 24 sprayer (JSC «Ellvorti») in comparison with analogs: sprayers UX5200 Amazone (Germany), 840 John Deere (USA) 3000 Hardi Navigator (Denmark) and OPK-24 (PJSC «Boguslav Agricultural Machinery») on a certain segment is made. The carried out analysis showed that Tetis 24 sprayer is not competitive with Amazone and John Deere sprayers. At the same time, it is less advantageous to compare the competitiveness of the domestic sprayer with the American model. Compared with sprayers manufactured by PJSC Boguslavska Silhosptekhnika and Hardi Navigator, the sprayer manufactured by JSC Elvorti is competitive. The obtained result can be explained by the low level of solvency of consumers of a certain segment, who have relatively low requirements for quality, service, and marketing promotion of the sprayer. The analysis results make it possible for domestic manufacturers to carry out controlled process of managing the level of products competitiveness depending on the characteristics of its implementation in the market. Increasing the level of product competitiveness will ensure optimal and efficient use of available resources of the enterprise, will allow the most effective planning of marketing activities to enter new markets, increase service, due to the complete meeting the consumers demands.