Abstract:
У статті досліджено основні тенденції розвитку суспільних відносин суб’єктів аграрного сектора в умовах конкурентного середовища у світі. Доведено необхідність удосконалення системи стратегічного управління аграрними підприємствами шляхом реалізації загальної конкурентної стратегії, що об’єднує низку функціональних конкурентних стратегій, створюючи модель забезпечення конкурентоспроможності аграрного формування. Виділено основні етапи застосування алгоритму прийняття управлінського рішення щодо реалізації конкурентної стратегії.
The article studies the main tendencies of development of public relations of the entities in the agricultural sector under conditions of competitive environment in the globalized world. The necessity of improvement of the system of strategic management is well-proven by agrarian enterprises on by facilities of realization of general competition strategy that shows by itself the set of functional competition strategies, here forming the model of competitiveness of the agrarian forming. The basic stages of the use of algorithm of acceptance of administrative decision are considered and mark concerning realization of competition strategy.