Короткий опис(реферат):
Методичні рекомендації з дисципліни «Вікова психологія» є необхідними для організації практичних занять та самостійного виконання студентами навчальних завдань. Їх основне призначення – сприяти актуалізації здобутих теоретичних знань, поглибленню та розширенню фундаментальних психологічних знань, заохочувати студентів до активної пізнавальної та наукової діяльності, розвивати у них навички самостійної роботи.
Методичних рекомендації складаються з титульної сторінки, змісту, пояснювальної записки, методичних рекомендацій до практичних занять і самостійної роботи здобувачів вищої освіти, критеріїв оцінювання навчальних досягнень здобувачів вищої освіти, списку рекомендованої літератури.
Методичні рекомендації охоплюють необхідні компоненти навчальної програми і чітко відповідають змісту теоретичної частини курсу (лекціям). Кожен змістовний блок складається з тем, що логічно побудовані, і включає наступні елементи: мету заняття, питання для актуалізації теоретичних знань, дискусійні питання, навчальні кейси, завдання для самостійної роботи, тестові завдання.
Основна мета проведення практичних занять полягає в узагальненні та систематизації понятійного апарату з кожної теми, глибокому аналізі вітчизняних та зарубіжних теоретичних концепцій, осмисленні сутності вікових і психологічних закономірностей. Ці заняття також спрямовані на трансформацію світоглядних орієнтирів студентів, формування їхньої свідомості та самосвідомості, розвиток адаптивної поведінки.
Практичні заняття поділяються на два етапи: теоретичний і практичний. Теоретичний етап передбачає обговорення основних теоретичних аспектів теми відповідно до затвердженого плану заняття. Завдання для актуалізації теоретичних знань розроблені з метою перевірки глибини засвоєння студентами лекційного матеріалу з кожної теми. Вони покликані не лише відтворити отримані знання у здобувачів, а й навчити застосовувати їх у контексті науково-дослідницької, практичної роботи та повсякденного життя. Натомість практичний етап зосереджений на безпосередній роботі студентів з навчальними кейсами, в котрих містяться приклади реальних ситуацій, що збагачує професійний досвід здобувачів та готує їх до різноманітних викликів практики.