Аннотации:
У статті проаналізовано можливості використання методу проєктів у самостійній роботі здобувачів вищої
освіти з оволодіння англомовною комунікативною компетенцією, охарактеризовано зміст діяльності здобувача і
викладача на різних етапах виконання проекту відповідно до рівня самостійності; також запропоновано модель
педагогічної взаємодії між викладачами і здобувачами, чотири рівні автономії здобувачів, етапи вибору ефективних засобів з метою оволодіння англійською мовою.
Спираючись на досвід англомовних та українських науковців, автор намагається показати користь від практичного застосування методу проєктів під час занять з англійської мови в системі викладач вищого навчального
закладу – здобувачі вищої освіти.
Автор стверджує пріоритетність методу проєктів в англійській мові. Використання цього методу може
надати подальший поштовх для організації самостійної роботи здобувачів вищої освіти. Завдяки цьому методу
цілком можливо вдосконалювати рівень володіння мовною, мовленнєвою, соціокультурною та загальнонавчальною (стратегічною) компетенцією. Досвід роботи у вищих навчальних закладах дозволяє автору зазначити, що
пріоритетним підходом є демонстрація (візуалізація) навчального матеріалу.
Здобувачі вищої освіти у процесі навчання набувають дослідницький досвід, всебічно використовуючи метод
проєктів вони реалізують власний інтерес до предмету вивчення. Актуалізація навчально-пізнавальної діяльності призводить до конкретних практичних дій, розширяє коло знань про предмет дослідження. Крім того, це
створює умови для розвитку особистості та самореалізації.
Метод проєктів надихає на творче, критичне мислення, формує вміння взаємодіяти в колективі, а це, в свою
чергу, призводить до соціалізації особистості.
Ми вважаємо, що метод проєктів у самостійній роботі здобувачів вищої освіти цілком здатен забезпечити
підвищення рівня мотивації до подальшого вивчення англійської мови, яка є однією із світових мов.