Аннотации:
Проаналізовано, що важливі чинники щодо емоційного вигоряння становлять внутрішні складові: схильність до емоційної ригідності: природно, емоційне вигоряння як психологічного захисту виникає швидше в тих, хто менш реактивний і сприйнятливий, більш емоційно стриманий. Доведено, що формування симптомів вигоряння буде проходити повільніше у людей імпульсивних, які мають рухливі нервові процеси. У людей з високим рівнем вразливості та чутливості цей спосіб психологічного захисту може і не розвинутися.
Акцентовано увагу на слабкій мотивації емоційної віддачі у професійній діяльності: цей фактор поділено на два аспекти. Професіонал у сфері спілкування не вважає для себе необхідним або чомусь не зацікавлений виявляти співучасть і співпереживання суб'єктові своєї діяльності. Подібний настрій може викликати складні форми прояви емоційного вигоряння, такі як байдужість, байдужість, душевну черствість. Людина не звикла, не вміє заохочувати себе за співпереживання і співучасть, що виявляються щодо суб'єктів професійної діяльності. Для підтримки самооцінки такий педагог використовуватиме матеріальні досягнення чи позиційні результати. Педагог з альтруїстичними цінностями, навпаки, прагне допомагати та співчувати партнерам зі спілкування. Зниження емоційності у педагогічному спілкуванні оцінюється ним як втрата людяності, втрата сенсу педагогічної діяльності.
Наголошено, що на професійній діяльності емоційне вигоряння позначається однозначно негативно, оскільки за відстороненістю від партнерів з педагогічного спілкування слід підвищення незадоволеності собою та роботою. Поступово підвищується рівень тривоги та депресії, можливий прояв психосоматичних захворювань. Важливою особливістю педагогічної професії вважаємо те, що з педагога власна особистості є і основним «знаряддям праці». Тобто рівень професійної зрілості педагога та сприяє знаходження оптимальних рішень у професійній діяльності. Для формування та підтримки професійної зрілості педагога найважливішу роль відіграють і рівень фізичного розвитку, стан здоров'я педагога. Крім того, педагогові потрібний певний рівень освіти, культури. Велике значення надається і таким якостям як здібності, кваліфікація, професійні знання для роботи у сфері суспільно-корисної діяльності.