Abstract:
Протягом останніх років світовий рух органічного виробництва
стрімко набуває поширення. В Україні його розвитком займаються
Федерація органічного руху України, Асоціація "Чиста Флора",
Об'єднання "Полтава-органік", Міжнародна Громадська Асоціація
учасників біовиробництва "БІОЛан Україна", Клуб органічного
землеробства та багато інших організацій. Прийнято Закон України
"Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції
та сировини", який набрав чинності на початку січня 2014 року.
Основним рушієм будь-якого ринку є попит. Саме тому
туристичний сектор може відігравати важливу роль у розвитку
органічного ринку в Україні. Адже він може збільшити попит на
органічні продукти харчування, запропонувавши такі продукти своїм
відвідувачам. З іншого боку, багато туристів вже знайомі з органічним
харчуванням і самі спонукають туристичний сектор розширювати
асортимент. Перспективним рішенням для аграріїв-виробників органічної
продукції може стати агротуризм. Дана туристична пропозиція вперше
була сформована у великих індустріальних країнах для міських
жителів, які не мали родинних зв'язків у селах, але бажали відпочити
там. Таким людям пропонували орендувати на літній період будинки у
привабливих селах поблизу міст, де була можливість харчуватися
екологічно чистими продуктами. Цим шляхом свого часу пішли
розвинені країни Європи – і не прогадали. Сьогодні споживачі
обирають агротуризм за екологічну безпеку, оскільки саме на екофермі
існує можливість відслідковувати весь процес виробництва органічної
продукції.
На хвилі агротуризму вдосконалюються не тільки ферми, але і
ринок органічних продуктів. Якісне харчування натуральними,
свіжими органічними продуктами – це сильна сторона і конкурентна
перевага агротуристичного підприємства. В даному контексті
корисним для України може бути досвід європейських
агротуристичних підприємств, що підтримують органічне
виробництво.