Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Варнавська, Інна | |
dc.date.accessioned | 2023-09-27T19:57:55Z | |
dc.date.available | 2023-09-27T19:57:55Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Варнавська І.В. Умови формування професійної компетентності педагога. Актуальні питання у сучасній науці (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія Економіка», Серія «Державне управління», Серія «Техніка», Серія «Історія та археологія»)»: журнал. № 3(3) 2022. С. 286-296. | ru |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/8131 | |
dc.description.abstract | Розглянуто технології поетапного формування професійної компетентності педагога в освітньому процесі закладу вищої освіти, яке було б неповним без важливого компонента, а саме координації роботи викладачів педагогічних дисциплін, що ґрунтується на знанні особливостей навчально-пізнавальної діяльності здобувача під час різних організаційних форм навчання, на підставі яких складено пам'ятку педагогові та пам'ятка студентові. Наголошено, що викладачі непедагогічних дисциплін звертали увагу на низку позитивних змін як у розвитку кожного студента, так і колективу в цілому: сприятливий мікроклімат, атмосфера взаємодопомоги та взаємопідтримки, відсутність проблем з дисципліною, активна участь усіх студентів в обговореннях, володіння технікою виступів перед аудиторією, підвищення активності та ініціативності у студентів. Доведено, що найважливішим засобом формування професійної компетентності викладача в освітньому процесі вишу є проходження педагогічної практики. Значимість цього етапу для особистості студента полягає у перевірці рівня сформованості власної професійно-педагогічної компетентності у реальних умовах самостійної педагогічної діяльності. Ці умови, як показує практика, дуже часто далекі від ідеальних, очікуваних, тому в подоланні складнощів, труднощів, в ефективній дії в нестандартних ситуаціях і виявляється професійна компетентність педагога, що представляє складну особистісну освіту та відрізняє одного студента від іншого. На цьому етапі студенти починають усвідомлювати, що розв'язання різного рівня педагогічних завдань потребує значного потенціалу від педагога, всього того, що становить основу його професійної компетентності: знання, вміння, навички і досвід. Зазначено, що на активно-діяльнісному етапі технології формування професійної компетентності педагога з метою реалізації першої умови в освітньому процесі вишу створювалися умови, наближені до реальних, спрямовані на формування умінь студентів у процесі освоєння педагогічної діяльності знаходити розв'язання нових завдань, професійних ситуацій, ефективно діяти у нестандартних умовах. На творчо-перетворювальному етапі, що супроводжується виходом студентів на практику, виявлялися їх вміння планувати, організовувати свою діяльність, спілкуватися, конструктивно вирішувати різні педагогічні ситуації. | ru |
dc.description.sponsorship | The technology of the step-by-step formation of a teacher’s professional competence in the educational process of a higher education institution is considered, which would be incomplete without an important component, namely, the coordination of the work of teachers of pedagogical disciplines, which is based on knowledge of the peculiarities of the student’s educational and cognitive activity during various organizational forms of education, based on which a note to the teacher and a note to the student were made. It was analyzed that the teachers of non-pedagogical disciplines paid attention to a number of positive changes both in the development of each student and the team as a whole: a favorable microclimate, an atmosphere of mutual help and mutual support, the absence of problems with discipline, active participation of all students in discussions, mastery of the technique of speaking in front of an audience, increasing student activity and initiative. It has been proven that the most important means of forming a teacher's professional competence in the higher educational process is the passing of pedagogical practice. The significance of this stage for the student's personality consists in checking the level of formation of one's own professional and pedagogical competence in the real conditions of independent pedagogical activity. As practice shows, these conditions are very often far from ideal, expected, therefore, in overcoming difficulties and difficulties, in effective action in non-standard situations, the professional competence of the teacher is revealed, which represents a complex personal education and distinguishes one student from another. At this stage, students begin to realize that the solution of different levels of pedagogical tasks requires significant potential from the teacher, all that constitutes the basis of his professional competence: knowledge, skills, skills and experience. It is noted that at the active-activity stage of the technology for the formation of the teacher's professional competence, in order to implement the first condition in the educational process of the higher education institution, conditions close to real ones were created, aimed at the formation of students' skills in the process of mastering pedagogical activities, to find solutions to new tasks, professional situations, effectively to act in non-standard conditions. At the creative and transformative stage, which is accompanied by the students' entry into practice, their ability to plan, organize their activities, communicate, and constructively solve various pedagogical situations was revealed. | ru |
dc.publisher | Актуальні питання у сучасній науці (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія Економіка», Серія «Державне управління», Серія «Техніка», Серія «Історія та археологія»)»: журнал. № 3(3) 2022. С. 286-296. | ru |
dc.relation.ispartofseries | № 3(3); | |
dc.subject | кафедра соціальних та поведінкових наук | ru |
dc.subject | професійна компетентність | ru |
dc.subject | викладач | ru |
dc.subject | освітнє середовище | ru |
dc.subject | модульне навчання | ru |
dc.subject | заклади вищої освіти | ru |
dc.title | Умови формування професійної компетентності педагога | ru |
dc.title.alternative | CONDITIONS FOR FORMATION OF THE PROFESSIONAL COMPETENCE OF A TEACHER | ru |
dc.type | Article | ru |