Короткий опис(реферат):
Мета - встановити ступінь ефективності особистісного підходу до
технічної підготовки спортсменів з настільного тенісу. Матеріал і методи. У процесі
дослідження брали участь вихованці спортивного коледжу, а саме: вісім гравців різного
стилю гри, статі та спортивного розряду. Дослідження тривало протягом двох років
(2020-2021) і проводилося на базі Херсонського фахового спортивного коледжу. Для оцінки
властивостей особистості тенісистів була обрана методика Г. Айзенка щодо визначення
типу темпераменту, методика Т. Елерса «Мотивація до успіху» та методика Ч.Д.
Спілбергера «Шкала самооцінки особистісної тривожності». Рівень технічної
підготовленості тенісистів визначався спеціальними контрольними тестами щодо оцінки
кількості влучень. Результати: серед тенісистів було виявлено 62,5% екстравертів. За
типом темпераменту визначено одного флегматика, 25% – меланхоліків та 62,5% –
тенісистів-холериків. У більшості тенісистів (87,5%) був виявлений середній рівень
мотивації до успіху. У 50% тенісистів був виявлений високий рівень особистісної
тривожності, 37,5% мали середній рівень і лише у одного (12,5%) – низький рівень цієї
ознаки. У мезоциклі для екстравертів широко застосовувався спеціальний тренажер
«Робот» для настільного тенісу. У тренувальному мезоциклу для інтровертів була
застосована вправа ВКМ (робота з великою кількістю м’ячів). У всіх спортсменів з
настільного тенісу виявлено покращення результатів технічної підготовленості за всіма
тестами по відношенню до програмної норми. Організація та побудова тренувальних
занять з урахуванням особистісного підходу до технічної підготовленості спортсменів з
настільного тенісу сприяли тому, що найвищий приріст результатів показали тенісистки
різного типу темпераменту. Висновки: тренер повинен при побудові спортивного
тренування враховувати також і властивості особистості спортсмена, так як тенісист
може мати ефективну технічну підготовленість, але не завжди зможе її реалізувати у
тренувальній та змагальній діяльності. Про це свідчить статистично значущий зв'язок між
технічною підготовленістю та особистісною тривожністю (0,920), а також між
мотивацію до успіху і темпераментом (0,752) спортсменів з настільного теніс