Abstract:
Сучасний розвиток економічних відносин, їх глобальний характер з одного боку та роз- виток інформаційно-комунікаційних технологій, з іншого, зумовили появу специфічної фор- ми цих відносин – електронного бізнесу та електронної комерції. Суб'єкти ринку швидко освоюють нові можливості організації бізнес-комунікацій та активно включаються до електронного бізнес-середовища. Це призводить до того, що доступ до інформаційних технологій стає не просто конкурентною перевагою, а необхідною умовою функціонуван- ня суб'єктів ринку. Однак, незважаючи на бурхливий розвиток електронних бізнес-комуні- кацій, існує велика кількість проблем, що стримують інтеграцію національної економіки у світовий економічний електронний простір. Великі корпорації, що мають значні обсяги експорту та великі зовнішньоекономічні зв'язки, просто не можуть дозволити собі зали- шитися поза простором сучасного світового ринку, в якому дедалі більша частка почи- нає припадати на його електронну частину. Великі обсяги продажів дозволяють навіть у разі реалізації на перших етапах незначної частини виробленої продукції забезпечува- ти економічну ефективність своїх електронних майданчиків. На сьогоднішній день сег- менти електронної комерції – business-to-business (B2B) та business-to-consumer (B2C) є найбільш освоєними і є відповідно сферою укладання електронних підприємницьких угод між суб'єктами господарювання. У статті розглядаються причини, через які потенціал електронної комерції в Україні не повністю реалізований та основні фактори зростання Інтернет-торгівлі в нашій країні.