Короткий опис(реферат):
Значні зміни в діловому середовищі наприкінці ХХ-го та на
початку ХХІ-го століття зумовили необхідність розробки та застосування
сучасних методів управління витрат, основною метою яких є надання необхідної
інформації керівництву щодо ефективності певних продуктів, проектів, видів
діяльності, споживачів, центрів відповідальності тощо. Традиційні методи обліку
витрат були розроблені під впливом науково-технічного прогресу та
автоматизації виробництва в середині ХХ століття. Їх основною ознакою є
зосередженість на виробничій собівартості та способах непрямого розподілу
виробничих витрат на продукцію чи послуги. Проте подальший розвиток
технологій, зміни в уподобаннях споживачів, глобальна конкуренція суттєво
впливають на діяльність сучасних виробничих компаній, які мають постійні
проблеми виживання на світовому ринку. Традиційні методи обліку витрат
недостатньо враховують сучасні умови бізнесу, оскільки вони насамперед
повинні мати прогностичний характер, вказувати на потенційні сфери діяльності
компаній, де можлива економія витрат. Отже, сучасні методи управління витрат
орієнтовані на раціоналізацію витрат та зменшення собівартості, оскільки
компанії не можуть впливати на ринкові ціни, але можуть регулювати власні
витрати. У сучасних умовах господарювання новітні методи управління
витратами є більш доцільними, хоча вони орієнтовані на загальні витрати
протягом усього життєвого циклу товару. У статті розглядаються сучасні методи
управління витрат та їх застосування у практичній діяльності підприємств.
Результати показують, що сучасні методи управління дозволяють пов’язати
витрати, управління ними, з обраною стратегією компанії. Також важливо зазначити, що результати досліджень доводять, що сучасні методи управління
витратами варто застосовувати разом із традиційними методами обліку витрат.
Адже саме традиційні методи обліку витрат дають вичерпну інформацію щодо
собівартості в короткостроковій перспективі, тоді як сучасні методи орієнтовані
на більш тривалий період (наприклад, на весь життєвий цикл товару)