Abstract:
Сучасний розвиток економічних відносин та їх глобальний характер, з одного боку, розвиток інформаційно- комунікаційних технологій – з іншого, призвели до появи специфічної форми взаємодії – електронного бізнесу та комерції. Суб’єкти ринку швидко освоюють нові можливості для організації ділових комунікацій та активно беруть участь в електронному бізнес-середовищі. Це призводить до того, що доступ до інформаційних техно- логій стає не просто конкурентною перевагою, а необхідною умовою функціонування суб’єктів ринку. Однак, незважаючи на стрімкий розвиток електронних ділових комунікацій, існує велика кількість проблем, що пере- шкоджають інтеграції національної економіки у світовий економічний електронний простір. Великі українські корпорації зі значними обсягами експорту та широкими зовнішньоекономічними зв’язками просто не можуть дозволити собі залишатися поза простором сучасного світового ринку, на який його електронна частина почи- нає приносити все більшу частку. Великі обсяги продажів дають змогу, навіть якщо невелика частина виробле- ної продукції продається на перших етапах, забезпечити економічну ефективність своїх електронних плат- форм. У статті розглянуто причини, чому потенціал електронної комерції в Україні не реалізований повною мірою, та основні чинники зростання Інтернет-комерції в країні.