Процеси європейської інтеграції охоплюють дедалі більше сфер життєдіяльності, включно професійно-технічну освіту. Україна чітко визначила орієнтир на входження в освітній і науковий простір Європи, здійснює модернізацію освітньої діяльності в контексті європейських вимог, дедалі наполегливіше працює над практичним приєднанням до європейського освітнього простору.
Якщо майбутнє України пов'язане з Європою, то не можна надалі стверджувати, що освітній процес має для України лише просвітнє та пізнавальне значення. Надання високої оцінки національній системі освіти не повинне стримувати глибинне її реформування.
Висока якість навчання – це досягнення попередньої епохи, попередньої системи влади, попереднього покоління. Нині можна з жалем констатувати, що незважаючи на природні досягнення освіти, які забезпечує нова соціополітична система, в масовому вимірі освіта стала менш якісною, а переважна більшість випускників навчальних закладів (особливо нових) не конкурентоспроможна на Європейському ринку праці. Це зобов'язує менше говорити про власні досягнення, а все більше аналізувати світові та європейські тенденції реформування освіти і відповідно до цього напружено і послідовно вдосконалювати нашу професійну сферу діяльності.
Вирішальним фактором змін в освіті завжди буде людина і її професійна якість. Тому так важливі сьогодні глибокі знання вчителя, його педагогічний досвід і майстерність, що є «основною ланкою» майбутніх реформ.
Вище сказане повною мірою ставиться й до викладача професійного закладу освіти.
Методиці професійної освіти з давніх часів приділялося багато уваги. За часів Козацької Січі існували специфічні засоби та прийоми навчання професійних навичок. Із плином часу сфера професійної діяльності зростала, розгалуженість професійних умінь збільшувалась, а отже розвивалася і методика.
В науковій роботі методику професійного навчання розглянуто як самостійну галузь педагогічних знань про застосування та розвиток спеціальних засобів регуляції освітньої діяльності педагога. У процесі формування та розвитку професійних знань та умінь відбувається взаємодія особистості педагога як носія прийомів, методик та технологій навчання. Професійноособистісна взаємодія викладача та учнів тісно пов’язана із змістово-дієвою стороною навчання, утворюючи за допомогою спеціально розроблених засобів навчально-виховну ситуацію, що здійснює вплив на результати навчання.
The processes of European integration cover more and more spheres of life, including vocational education. Ukraine has clearly defined the benchmark for entering the educational and scientific space of Europe, modernizes educational activities in the context of European requirements, and is working harder and harder to practically join the European educational space.
If Ukraine's future is connected with Europe, it cannot be further stated that the educational process is of only educational and cognitive significance for Ukraine. High praise for the national education system should not hinder its deep reform.
High quality education is the achievement of the previous era, the previous system of government, the previous generation. It is now unfortunate that, despite the natural achievements of education provided by the new socio-political system, education has become lower in quality, and the vast majority of graduates (especially new ones) are not competitive in the European labor market. This requires less talk about our own achievements, and more and more to analyze global and European trends in education reform and, accordingly, to intensively and consistently improve our professional field.
The decisive factor in changes in education will always be the person and his professional quality. That is why the teacher's deep knowledge, pedagogical experience and skills are so important today, which is the "main link" of future reforms.
The above fully applies to the teacher of a professional educational institution.
Much attention has been paid to the methodology of vocational education since ancient times.During the time of the Cossack Sich, there were specific tools and techniques for teaching professional skills. Over time, the sphere of professional activity grew, the branching of professional skills increased, and thus the methodology developed.
In the scientific work the method of professional training is considered as an independent branch of pedagogical knowledge about the application and development of special means of regulating the educational activities of teachers. In the process of formation and development of professional knowledge and skills there is an interaction of the teacher's personality as a carrier of techniques, methods and technologies of teaching. Professional and personal interaction between teacher and students is closely related to the content and effectiveness of learning, creating with the help of specially designed tools educational situation that affects the learning outcomes.