DSpace Repository

Теоретичні засади створення суб’єкт-суб’єктних взаємовідносин між викладачем та студентами як основа творчої співпраці

Show simple item record

dc.contributor.author Яцула, Тетяна
dc.date.accessioned 2021-12-11T16:43:32Z
dc.date.available 2021-12-11T16:43:32Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Яцула Т. В. Теоретичні засади створення суб’єкт-суб’єктних взаємовідносин між викладачем та студентами як основа творчої співпраці. Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. 2021. № 6 (344), Ч. ІІ. С.222-227. ru
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/7340
dc.description.abstract У статті розглядається сутність суб’єкт-суб’єктних взаємовідносин між викладачем та студентами як основа творчої співпраці. Автором доведено що творча співпраця, взаємодія, в основі якої знаходяться суб’єкт-суб’єктні взаємовідносини, спрямована на більш глибоку рефлексію власного світу та його збагачення світом іншої людини. Представлений автором аналіз дає змогу осмислити цінність суб’єкт- суб’єктних взаємодносин для викладача як його спроможність бути значущою особистістю в процесі розвитку майбутнього фахівця. У такому контексті творча співпраця, взаємовідносини викладача зі студентами є ціннісно-смисло-орієнтованою діяльністю, що надає змогу знаходити не тільки сенс взаємодії, а і сенс власного життя. Охарактеризований підхід дає змогу аналізувати творчу співпрацю викладача зі студентами як взаємодію не тільки з позиції суб’єкт- суб’єктної взаємодії, але і з позиції «внутрішньої діалогічності свідомості» викладача під час взаємодії Діалогічність свідомості припускає емпатійне сприйняття особливостей студентів, «глибинне» проникнення у світ людини. В основі суб’єкт-суб’єктних взаємовідносин між викладачем та студентом є діалог. Учасники діалогу знаходяться в стані співмислення. Діалог передбачає: інтерес до суб’єктності людини, бажання знати особливості світосприймання, цінності, установки і надає можливість на основі співпричетності світів викладача і студента інтеріоризувати свої цінності, погляди, позиції у світосприймання студента. Діалог розуміється як цінність творчого саморозвитку його учасників. У процесі діалогу відбувається самореалізація творчої «Я- концепції» як викладача, так і студента. Для викладача важливим є вміння самопрезентувати себе. А це не тільки знання з предмету що викладається, педагогічна майстерність, а і відкритість щодо презентування світу своїх захоплень. ru
dc.language.iso other ru
dc.publisher ЛНУ імені Тараса Шевченка
dc.subject суб’єкт-суб’єктних взаємовідносини ru
dc.subject діалог
dc.subject творча співпраця
dc.subject ціннісно-смисло-орієнтована діяльність
dc.subject subject-subject relationship
dc.subject dialogue
dc.subject creative cooperation
dc.subject value-meaning-oriented activity
dc.subject Кафедра професійної освіти
dc.title Теоретичні засади створення суб’єкт-суб’єктних взаємовідносин між викладачем та студентами як основа творчої співпраці ru
dc.title.alternative Theoretical Principles of Creating a Subject-Subject Relationship Between Teacher and Students as a Basis for Creative Cooperation ru
dc.type Article ru


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account