00 DSpace/Manakin Repository

Розуміння магістрантами смисложиттєвої цінності здоров’я під час викладання курсу «Філософія здоров’я»

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Яцула, Тетяна
dc.date.accessioned 2021-12-11T16:25:00Z
dc.date.available 2021-12-11T16:25:00Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Яцула, Т. (2021). Розуміння магістрантами смисложиттєвої цінності здоров’я під час викладання курсу «Філософія здоров’я». Людинознавчі студії: збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія «Філософія», 43, 143–146, doi: https://doi.org/10.24919/2522-4700.43.19 ru
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/7339
dc.description.abstract Мета статті – визначити основні характеристики здоров’я людини як смисложиттєвої цінності та запропонувати напрями її осмислення магістрами під час опанування курсу «Філософія здоров’я». Методологічними засадами дослідження стали принципи системності та аксіологічного підходу. Автор стверджує, що усвідомлена орієнтація людини на здоровий спосіб життя є важливим показником розуміння смислу свого життя. Здоров’я людини як індивідуальна і соціальна цінність дає їй можливість пройти життєвий шлях на максимальному рівні самоздійснення. Людині необхідно зрозуміти, у чому смисл подій, що відбуваються в її житті, які фактори сприяють успішності в досягненні мети тієї або іншої діяльності, а які можуть стати перешкодою на життєвому шляху. Процес професійного становлення, досягнення професійних здобутків, повноти відчуття самореалізації неможливий без ціннісного ставлення людини до свого здоров’я як смислоутворювальної цінності життя. Визначено доцільність опанування теми «Здоров'я як смисл і цінність життя людини» у процесі здобуття знань із зазначеного курсу для формування відповідних умінь і навичок у студентів. Основними напрямами опанування курсу стали такі: цінність здоров’я як засіб досягнення мети; цінність здоров’я як результат подолання життєвих труднощів та перешкод; захисні механізми організму; гармонія розвитку особистості як умова самореалізація та усвідомлення смислу життя. Автор наводить приклади висловлювань майбутніх фахівців, які демонструють результативність запропонованого напряму курсу. Наукова новизна полягає у практичній спрямованості курсу «Філософія здоров’я». Важливою його темою є «Здоров'я як смисл і цінність життя людини». Саме зазначена тема не тільки розкриває зміст основних категорій, а й мотивує майбутніх фахівців на самовдосконалення, на збереження власного здоров’я як умови самоздійснення в житті. Висновок. Спрямованість курсу «Філософія здоров’я» на особистісний розвиток майбутнього фахівця та його успішність у професіональній діяльності вимагає не тільки ознайомлення з концептуальними основами філософського тлумачення здоров’я людини, суспільства, а й мотивування на здоровий спосіб життя як смисложиттєву цінність. ru
dc.description.abstract The purpose of the article is to determine the main characteristics of human health as a meaningful life value and to suggest directions for its comprehension by masters during the course "Philosophy of Health". The author argues that a person's conscious focus on a healthy lifestyle is an important indicator of understanding the meaning of his life. Human health as an individual and social value enables him to go through life at the maximum level of self-realization. A person needs to understand the meaning of events that occur in his life, what factors contribute to success in achieving the goal of a particular activity, and which can be an obstacle in life. The process of professional development, achievement of professional achievements, fullness of self-realization is impossible without the value attitude of a person to his health as a meaningful value of life. The expediency of mastering the topic "Health as the meaning and value of human life" in the process of acquiring knowledge from this course to form the appropriate skills and abilities of students. The main areas of mastering the course were: the value of health as a means to an end; the value of health as a result of overcoming life's difficulties and obstacles; protective mechanisms of the body; harmony of personality development as a condition of self-realization and awareness of the meaning of life. The author gives examples of statements of future professionals who demonstrate the effectiveness of the proposed course. Scientific novelty lies in the practical orientation of the course "Philosophy of Health". Its important topic is "Health as the meaning and value of human life." This topic not only reveals the content of the main categories, but also motivates future professionals to self-improvement, to preserve their own health as a condition of self-realization in life. Conclusion. The focus of the course "Philosophy of Health" on the personal development of the future specialist and his success in professional activities requires not only acquaintance with the conceptual foundations of philosophical interpretation of human health, society, but also motivation for a healthy lifestyle as a meaningful value.
dc.language.iso other ru
dc.publisher Дрогобицький державний педагогічний університет ім. Івана Франка ru
dc.subject здоров’я людини ru
dc.subject смисл і цінність життя
dc.subject самореалізація особистості
dc.subject meaning and value of life
dc.subject human health
dc.subject self-realization of personality
dc.subject Кафедра професійної освіти
dc.title Розуміння магістрантами смисложиттєвої цінності здоров’я під час викладання курсу «Філософія здоров’я» ru
dc.title.alternative UNDERSTANDING BY GRADUATES OF THE MEANINGFUL VALUE OF HEALTH DURING THE COURSE “PHILOSOPHY OF HEALTH”
dc.type Article ru


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу