Мета статті – визначити основні характеристики здоров’я людини як
смисложиттєвої цінності та запропонувати напрями її осмислення магістрами під час опанування курсу «Філософія здоров’я». Методологічними засадами дослідження стали принципи
системності та аксіологічного підходу. Автор стверджує, що усвідомлена орієнтація людини на
здоровий спосіб життя є важливим показником розуміння смислу свого життя. Здоров’я людини
як індивідуальна і соціальна цінність дає їй можливість пройти життєвий шлях на максимальному
рівні самоздійснення. Людині необхідно зрозуміти, у чому смисл подій, що відбуваються в її житті,
які фактори сприяють успішності в досягненні мети тієї або іншої діяльності, а які можуть стати перешкодою на життєвому шляху. Процес професійного становлення, досягнення професійних
здобутків, повноти відчуття самореалізації неможливий без ціннісного ставлення людини до свого
здоров’я як смислоутворювальної цінності життя. Визначено доцільність опанування теми «Здоров'я
як смисл і цінність життя людини» у процесі здобуття знань із зазначеного курсу для формування
відповідних умінь і навичок у студентів. Основними напрямами опанування курсу стали такі: цінність
здоров’я як засіб досягнення мети; цінність здоров’я як результат подолання життєвих труднощів
та перешкод; захисні механізми організму; гармонія розвитку особистості як умова самореалізація
та усвідомлення смислу життя. Автор наводить приклади висловлювань майбутніх фахівців, які демонструють результативність запропонованого напряму курсу. Наукова новизна полягає у практичній
спрямованості курсу «Філософія здоров’я». Важливою його темою є «Здоров'я як смисл і цінність
життя людини». Саме зазначена тема не тільки розкриває зміст основних категорій, а й мотивує
майбутніх фахівців на самовдосконалення, на збереження власного здоров’я як умови самоздійснення
в житті. Висновок. Спрямованість курсу «Філософія здоров’я» на особистісний розвиток майбутнього фахівця та його успішність у професіональній діяльності вимагає не тільки ознайомлення
з концептуальними основами філософського тлумачення здоров’я людини, суспільства, а й мотивування на здоровий спосіб життя як смисложиттєву цінність.
The purpose of the article is to determine the main characteristics of human health as
a meaningful life value and to suggest directions for its comprehension by masters during the course
"Philosophy of Health". The author argues that a person's conscious focus on a healthy lifestyle is an important
indicator of understanding the meaning of his life. Human health as an individual and social value enables
him to go through life at the maximum level of self-realization. A person needs to understand the meaning
of events that occur in his life, what factors contribute to success in achieving the goal of a particular activity,
and which can be an obstacle in life. The process of professional development, achievement of professional
achievements, fullness of self-realization is impossible without the value attitude of a person to his health as
a meaningful value of life. The expediency of mastering the topic "Health as the meaning and value of human
life" in the process of acquiring knowledge from this course to form the appropriate skills and abilities
of students. The main areas of mastering the course were: the value of health as a means to an end; the value
of health as a result of overcoming life's difficulties and obstacles; protective mechanisms of the body;
harmony of personality development as a condition of self-realization and awareness of the meaning
of life. The author gives examples of statements of future professionals who demonstrate the effectiveness
of the proposed course. Scientific novelty lies in the practical orientation of the course "Philosophy of Health".
Its important topic is "Health as the meaning and value of human life." This topic not only reveals the content
of the main categories, but also motivates future professionals to self-improvement, to preserve their own
health as a condition of self-realization in life. Conclusion. The focus of the course "Philosophy of Health"
on the personal development of the future specialist and his success in professional activities requires not
only acquaintance with the conceptual foundations of philosophical interpretation of human health, society,
but also motivation for a healthy lifestyle as a meaningful value.