Аннотации:
Мета: аналіз англомовного підручника «Екзамен на відмінно» видавництва «Оксфорд Юніверсіті Прес» як ефективного засобу комунікації. Особлива увага приділяється відповідності змісту підручника його меті, доцільності використання вищезазначеної навчальної книги на практичних заняттях у вищих навчальних закладах економічних факультетів на спеціальності «облік і оподаткування». Методи: підкреслюється методичний аспект навчальної книги; автор робить наголос на позитивну роль вихідних даних та вступу, підкреслюючи мету занять для здобувачів вищої освіти. Пошук науковця розглядає використання найбільш поширених типів тестів: питально-відповідних вправ, перекладу, співвіднесення (зіставлення), доповнення, заповнення пробілів (пропусків), перекодування інформації, логічного перегрупування, виправлення, розподілу фраз по групам, множинного вибору, зіставлення (відрізнення подібностей і розходжень) та ін. Результати: стаття засвідчує важливість функцій підручника, необхідність впровадження в освітній процес таких креативних завдань для здобувачів вищої освіти, як розробку портфоліо, роботу в групах, складання записів, діалогів, організацію дискусій, презентацій, рольових ігор. Безперечні переваги підручника в тому, що «Відмінний екзамен» повністю відповідає вимогам навчальної програми вищої школи, у ньому простежується чіткість структурування навчального матеріалу для вищої школи, присутні технічні засоби полегшення користування підручником, є наукова коректність змісту та повнота розкриття основних положень, використання сучасної загальноприйнятої наукової термінології. Вбачається практична спрямованість навчального матеріалу автентичного підручника, його зв’язок з життям. Навчальна книга надає можливості для забезпечення диференційованого підходу до навчання, змістове наповнення відповідає віковим особливостям здобувачів вищої освіти. Мова викладу лексичного та граматичного матеріалу підручника чітка і зрозуміла. Мотивація навчальної діяльності здобувачів вищої освіти, розвиток інтересу до навчального предмета засобами, запропонованими в підручнику, свідчать про наявність завдань проблемно-пошукового характеру. Дидактична доцільність системи завдань, поданих у підручнику, його можливість для здійснення молоддю самостійної навчальної діяльності, логіка розміщення та використання ілюстративного матеріалу як самостійного або додаткового джерела інформації є вагомими бонусами «Екзамену на відмінно». Перевага навчальної книги полягає у її цілісності, компактності й динаміці. На основі ретельно розробленого підручника кожен лектор вищої школи може розробити власний мета-план та спрогнозувати мета-діяльність. Подібний вид діяльності педагога буде дуже корисним особисто для нього та для здобувачів вищої освіти. Висновки: вищезгадана стаття робить акцент на подальшому розвитку чотирьох вмінь на заняттях з англійської мови – аудіювання, говоріння, читання та письма й на чотирьох компетенціях – мовній, мовленнєвій, соціально-культурній й стратегічній (загальнонавчальній).