Abstract:
Волейбол є однією з основних i невід’ємних частин змісту уроків фізичної
культури i факультативних занять, фізкультурно-оздоровчих заходів i спортивних розваг в
режимі шкільного дня, позакласної роботи з фізичного виховання школярів і учнівської
молоді. Важко знайти колектив фізичної культури, у якому не було б волейбольної секції.
Правильно організовані заняття з волейболу є хорошим методом всебічного фізичного
розвитку школярів, котрі займаються і сприяють рішенню важливих виховних завдань.
Мета: удосконалення методики підготовки учнів ліцею на заняттях волейболом. Матеріал
методи: дослідження проводилося із учнями Херсонського фізико-технічного ліцею під час
вивчення модулю «Волейбол». Навчання та вдосконалення техніки гри у волейбол учнів ліцею
відбувалося на академічних заняттях з фізичної культури протягом січня-березня 2018 року.
Тривалість кожного заняття – 1 година 20 хвилин. Вивчався та порівнювався рівень
технічної підготовленості старшокласників за чотирма тестовими вправами та
оцінювалися основи знань з історії та правил гри у волейбол. Результати: встановлено, що
змінилися на краще високі показники в передачах м’яча у дівчат (на 25 %) та юнаків (на 8,5
%). Покращення високого рівня відбулось у юнаків (на 13,5 %) та у дівчат (на 12,5 %) в
подачах м’яча. Суттєво змінилися показники старшокласників за виконанням нападаючого
удару та прийому м’яча знизу. Високі показники покращилися на чверть у дівчат (25 %) і на
третину у юнаків (31 % та 31,5 % відповідно). На користь ефективності застосованої
методики говорить такий факт, що майже відсутні низькі показники (за виключенням
подач м’яча у дівчат -12,5 %). Високі показники знань основ волейболу у дівчат покращилися
на відмінну від попередніх на 22,5 %, також покращилися і достатні показники на 33,5 %.
Висновки: ефективність даної методики доведена покращенням учнями техніки виконання
всіх елементів волейболу. Це можна пов’язати з успішним опануванням старшокласниками
певних теоретичних знань з волейболу.