Abstract:
Відомо, що в малообертових суднових двигунах з механічним
управлінням фази газорозподілу, прийняті для кожного конкретного двигуна і
задані профілями кулачкових шайб, а також кутами їх заклинки, не є
оптимальними для всього діапазону робочих режимів двигуна. Зазвичай
оптимізація фаз газорозподілу здійснюється для режиму номінальної
потужності, відхилення від якого приводить до погіршення умов протікання
робочого процесу з цілого ряду причин, у тому числі і в зв'язку з погіршенням
наповнення циліндрів. Це веде до підвищення вмісту в відпрацьованих газах
шкідливих компонентів і в першу чергу часток сажі. Робота двигуна на малих
навантаженнях, як правило, пов'язана з плаванням суден в прибережних
акваторіях, при заходах в порти, проходженні каналів, тобто в районах, де
пред'являються особливо високі екологічні вимоги. У зв'язку з цим, багато
виробників розглядають можливість зміни фаз газорозподілу в залежності від
навантажувально-швидкісного режиму роботи як важливий напрям на шляху
подальшого вдосконалення робочих процесів суднових двигунів.