Аннотации:
У статті обґрунтовано необхідність побудови виробничо-збутової діяльності підприємств
овочевої галузі регіону на основі маркетингового підходу, що дозволяє отримати
конкурентні переваги товаровиробникам завдяки трансформації маркетингу в товар з
доданою вартістю, який реалізується на агро-продовольчому ринку та забезпечує
отримання прибутку через краще вирішення проблем споживача. Визначено стан, проблеми
та перспективи області щодо виробництва та переробки овочів, в тому числі і органічних,
також встановлено, що дрібні виробники не в змозі здійснювати в повній мірі маркетингове
забезпечення та професійний супровід продукції до кінцевого споживача з максимальною
ефективністю, що відображується на недоотриманні внаслідок цього ними прибутків та
послабленні їх ринкових позицій. Доведено, що позбутися цієї проблеми можливо шляхом
вертикальної інтеграції всіх учасників від виробництва продукції до її реалізації в межах
технологічного ланцюга за кластерним підходом на основі принципів партнерства,
нетворкінгу та маркетингу взаємодії. Розкрито сучасні інструменти та заходи
маркетингу, що дозволяють регіональним товаровиробникам овочевої продукції збільшити
свою міру присутності на ринку та отримати прихильність покупців.