Abstract:
У статті розглянуто теоретичні аспекти процесу ціноутворення та формування цінової політики. Доведено,
що суть цінової політики полягає у встановленні на товари та послуги фірми таких цін і вмінні так варіювати
ними залежно від попиту на ринку, щоб оволодіти його певною частиною, забезпечити намічений обсяг прибутку
і вирішувати інші стратегічні та оперативні завдання. Проаналізовано деякі недоліки у визначених поняттях
«ціна» та «політика». Автором запропоновано власне визначення поняття цінової політики – це дії, що спрямовані
на прийняття рішень щодо формування і виконання поставлених цілей підприємства, пов’язані з формуванням та
управлінням ціною. Своєю чергою, ціна – це грошовий вираз цінності продукту/послуги або сума тих цінностей, що
споживач віддає в обмін на право володіти або використовувати товар/послугу. Згідно з важливістю цінової політики для підприємств, проаналізовано кількість результатів запитів поняття «цінова політика» у різних пошукових системах, таких як Google, Bing та «Яндекс», у період із 2003 по 2019 р., які з кожним роком збільшувалися.