Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Бокшань, Галина Іванівна | |
dc.date.accessioned | 2020-04-14T09:48:57Z | |
dc.date.available | 2020-04-14T09:48:57Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Бокшань Г. Естетичні акценти в міфопоетиці щоденників Галини Пагутяк і Тоніно Ґверри / Г. Бокшань // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Філологічні науки. – Мелітополь : Видавничий будинок ММД, 2018. – Вип. XVI. – С. 36–42. | ru |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/2331 | |
dc.description.abstract | Мета статті – виявити естетичні акценти в міфопоетиці щоденників Г. Пагутяк і Т. Ґверри та визначити типологічну схожість у діаріушах письменників. Актуальність дослідження пояснюється браком розвідок, присвячених вивченню творів обох митців у компаративному аспекті. Увагу зосереджено на експлікації та імплікації естетичних феноменів у щоденниках Г. Пагутяк і Т. Ґверри, у яких виразно оприявнюються типологічні паралелі. Передусім акцентується подібність на жанровому рівні: саме щоденникові записи сприяють фіксації духовно-автобіографічного досвіду схильних до “добровільного екзилю” письменників. Підкреслюються біографічні паралелі, що полягають у виборі місця для усамітнення: обидва автори віддають перевагу територіям, наділеним “герметичністю” й атрибутами райських топосів. Наголошується, що в діаріушах Г. Пагутяк і Т. Ґверри естетичні категорії прекрасного й потворного ототожнюються з міфологічною опозицією природного та штучного, у них протиставляються природа та цивілізація, а в сучасному прогресі вбачається загроза для справжності. З’ясовується, що естетичні цінності Г. Пагутяк і Т. Ґверри мають орієнтальний вектор: обидва митці вбачають у культурі Сходу взірець космічної гармонії і мають пієтет до творчості Сей Сьонагон. Типологічні паралелі оприявнюються й у тому, що явища природи письменники сприймають як об’єкти, наділені іманентним естетичним значенням: вони фіксують у щоденникових нотатках спостереження за довкіллям, які відображають властиве міфомисленню сприймання душевних станів як утілення природних циклів. Помічено аналогії у творчості Г. Пагутяк і Т. Ґверри на образному рівні, зокрема, образ саду в художній прозі української письменниці стає лейтмотивним і набуває значення міфопоетичного символу, а в щоденниках італійського митця він відображає його інтерес до облаштування у Пеннабіллі “Саду забутих плодів”. Висновується, що щоденники Г. Пагутяк і Т. Ґверри оприявнюють схожість їхніх естетичних смаків, цінностей та ідеалів, а також типологічну подібність на жанровому, тематичному й образному рівнях. | ru |
dc.language.iso | other | ru |
dc.publisher | Бердянський державний педагогічний університет | ru |
dc.subject | естетичні акценти | ru |
dc.subject | ліричний щоденник | ru |
dc.subject | міфопоетика | ru |
dc.subject | компаративістика | ru |
dc.subject | типологічні збіги | ru |
dc.subject | біографічні паралелі | ru |
dc.subject | орієнталізм | ru |
dc.subject | Кафедра іноземних мов | ru |
dc.title | Естетичні акценти в міфопоетиці щоденників Галини Пагутяк і Тоніно Ґверри | ru |
dc.title.alternative | Aesthetic accents in the mythopoetics of the diaries of Halyna Pahutiak and Tonino Guerra | ru |
dc.type | Article | ru |