Репозиторий Dspace

Естетичні акценти в міфопоетиці щоденників Галини Пагутяк і Тоніно Ґверри

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Бокшань, Галина Іванівна
dc.date.accessioned 2020-04-14T09:48:57Z
dc.date.available 2020-04-14T09:48:57Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Бокшань Г. Естетичні акценти в міфопоетиці щоденників Галини Пагутяк і Тоніно Ґверри / Г. Бокшань // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Філологічні науки. – Мелітополь : Видавничий будинок ММД, 2018. – Вип. XVI. – С. 36–42. ru
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2331
dc.description.abstract Мета статті – виявити естетичні акценти в міфопоетиці щоденників Г. Пагутяк і Т. Ґверри та визначити типологічну схожість у діаріушах письменників. Актуальність дослідження пояснюється браком розвідок, присвячених вивченню творів обох митців у компаративному аспекті. Увагу зосереджено на експлікації та імплікації естетичних феноменів у щоденниках Г. Пагутяк і Т. Ґверри, у яких виразно оприявнюються типологічні паралелі. Передусім акцентується подібність на жанровому рівні: саме щоденникові записи сприяють фіксації духовно-автобіографічного досвіду схильних до “добровільного екзилю” письменників. Підкреслюються біографічні паралелі, що полягають у виборі місця для усамітнення: обидва автори віддають перевагу територіям, наділеним “герметичністю” й атрибутами райських топосів. Наголошується, що в діаріушах Г. Пагутяк і Т. Ґверри естетичні категорії прекрасного й потворного ототожнюються з міфологічною опозицією природного та штучного, у них протиставляються природа та цивілізація, а в сучасному прогресі вбачається загроза для справжності. З’ясовується, що естетичні цінності Г. Пагутяк і Т. Ґверри мають орієнтальний вектор: обидва митці вбачають у культурі Сходу взірець космічної гармонії і мають пієтет до творчості Сей Сьонагон. Типологічні паралелі оприявнюються й у тому, що явища природи письменники сприймають як об’єкти, наділені іманентним естетичним значенням: вони фіксують у щоденникових нотатках спостереження за довкіллям, які відображають властиве міфомисленню сприймання душевних станів як утілення природних циклів. Помічено аналогії у творчості Г. Пагутяк і Т. Ґверри на образному рівні, зокрема, образ саду в художній прозі української письменниці стає лейтмотивним і набуває значення міфопоетичного символу, а в щоденниках італійського митця він відображає його інтерес до облаштування у Пеннабіллі “Саду забутих плодів”. Висновується, що щоденники Г. Пагутяк і Т. Ґверри оприявнюють схожість їхніх естетичних смаків, цінностей та ідеалів, а також типологічну подібність на жанровому, тематичному й образному рівнях. ru
dc.language.iso other ru
dc.publisher Бердянський державний педагогічний університет ru
dc.subject естетичні акценти ru
dc.subject ліричний щоденник ru
dc.subject міфопоетика ru
dc.subject компаративістика ru
dc.subject типологічні збіги ru
dc.subject біографічні паралелі ru
dc.subject орієнталізм ru
dc.subject Кафедра іноземних мов ru
dc.title Естетичні акценти в міфопоетиці щоденників Галини Пагутяк і Тоніно Ґверри ru
dc.title.alternative Aesthetic accents in the mythopoetics of the diaries of Halyna Pahutiak and Tonino Guerra ru
dc.type Article ru


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Просмотр

Моя учетная запись