Abstract:
Стаття присвячена тому, як приймати рішення, коли нічого не зрозуміло. У статті було враховано вимоги
особи, яка ухвалює рішення, а також зовнішні умови, що впливатимуть на модель, альтернативні рішення та
очікувані доходи. У реальних додатках арсенал наявних і розроблених у теорії критеріїв ухвалення рішень в
умовах невизначеності є недостатнім, щоб прийнятною мірою відповідати системі вподобань особи, яка ухва-
лює рішення. Пропонуються спеціальні підходи та методи для модифікації критеріїв вибору, щоб забезпечити
кращу їхню адаптацію до вподобань особи, яка приймає рішення. При цьому враховуються атрибути відпові-
дних завдань вибору ефективних рішень.
Глобалізація бізнесу, просування економічних інтересів на ринки інших країн, процеси об'єднання і ство-
рення спільного економічного простору вимагають знання національних звичаїв і національної культури. Ма-
лий бізнес є базисом і рушійною силою розвитку економіки, він прямо впливає на добробут населення, а та-
кож сприяє вирішенню багатьох соціально-економічних проблем. Однак в Україні малий бізнес не розвивається
так активно, як в інших розвинених країнах, і причиною тому є обмеженість їхніх фінансових ресурсів, що
позначаються на якості менеджменту і заважають здійсненню ефективного управління. Незважаючи на спро-
би держави підтримати малий бізнес, цього виявляється недостатньо, тому сьогодні приділяється підвищена
увага новим підходам до формування системи менеджменту, зокрема інноваційного, і пошуку ефективних
інструментів в управлінні ресурсами малих підприємств.У статті надано характеристику ролі менеджменту
для розвитку малого бізнесу, виявлено бар'єри, що виникають на шляху його реалізації, розглянуто найефек-
тивніші рішення в галузі управління малим бізнесом.
Унаслідок дискусійності проблем визначення понятійного апарату управлінського рішення у статті пред-
ставлено авторську позицію з розглядуваних питань у теоретичному та змістовному аспектах. У даний час,
час глобалізації економки, підвищення невизначеності середовища функціонування підприємств, виникнення
глобальної конкуренції, сталий розвиток господарюючих суб'єктів неможливо без стратегічного управління,
що базується на нових підходах і принципах.