Аннотации:
У статті здійснено спробу провести теоретичний аналіз окремих понять та кате- горій реалізації публічного управління у медичній сфері. Зокрема, розглянуто співвідно- шення дефініцій «медична сфера» та «сфера охорони здоров’я». У результаті зроблено
висновок, що термін «медична сфера» не має широкого застосування у науковому про- сторі. Проте, деякі дотичні до публічного управління галузі знань, такі як, наприклад,
право вже досить давно використовують поняття «медичне право», «медичне законо- давство». Оскільки в науковій літературі чи законодавстві відсутнє будь-яке визначення
відповідної дефініції, в роботі здійснено спробу провести семантичний аналіз відповід- ного словосполучення та порівняти його з терміном «сфера охорони здоров’я», який
має чітко сформульоване в законодавстві визначення. У результаті зроблено висновок,
що більш коректним буде використання дефініції «медична сфера», оскільки вона дає
можливість врахувати чимало взаємопов’язаних компонентів, які не охоплені терміном
«сфера охорони здоров’я».
Підкреслено, що важливим елементом здійснення публічного управління медичною
сферою є акцентування уваги на регіональному та місцевому рівнях з обов’язковим залу- ченням органів місцевого самоврядування та громадськості до вирішення управлінських
завдань. Також у статті визначено перелік суб’єктів публічного управління і зроблено
висновок про доцільність упровадження професійного самоврядування в медичній сфері,
як це реалізовано в низці іноземних держав. Але в Україні це питання не визначають
у якості першочергового, результатом чого є те, що така риса публічного управління, як
суспільна участь та партнерство, є досить невираженою.
У роботі зроблено висновок, що ефективна реалізація публічного управління медичною
сферою можлива лише в разі залучення до розвитку відповідної сфери органів місцевого
самоврядування, громадських організацій, громади з метою вибудовування конструктив- ного партнерства державного та недержавного секторів