DSpace Repository

Формування духовних цінностей студентської молоді

Show simple item record

dc.contributor.author Варнавська, Інна
dc.date.accessioned 2024-04-04T18:56:06Z
dc.date.available 2024-04-04T18:56:06Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Варнавська І.В. Формування духовних цінностей студентської молоді. «Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія». 2024. № 3(21). С. 545-554. ru
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/9271
dc.description.abstract Розглянуто, що система життєвих цінностей і цілей визначає змістовний складову особистості і є основою її відносин до навколишнього світу, до інших людей, до себе. Молодь як особлива соціальна група постійно перебуває у фокусі досліджень психологів, соціологів, оскільки саме вона є індикатором змін, що відбуваються, і визначає загалом потенціал розвитку суспільства. Неминуча, в умовах переосмислення сформованих підвалин, переоцінки цінностей, їх криза найбільше виявляється у свідомості цієї соціальної групи. Дослідження духовних орієнтацій, життєвих пріоритетів сучасної студентської молоді вельми актуальне, оскільки дає можливість з'ясувати ступінь її адаптації до нових соціальних умов. Зазначено, що державотворчі процеси в Україні тісно пов’язані з реформуванням вищої школи, створенням національної системи освіти, яка, інтегруючись у європейський простір, могла б забезпечити не лише фахівців високого класу, а й свідомих громадян та непохитних патріотів своєї батьківщини. Тож сучасна освіта має допомогти молодій людині збагнути свою глибинну сутність, виявити свою духовну основу, сформувати свій національний характер. Становлення нової правової реальності, поступове звільнення її від ідеологічних міфів і догм потребує глибокого філософського осягнення морально-правового поля, системи цінностей та методів її дослідження. Кризовий період розвитку нашого суспільства, викликаний переходом від тоталітаризму до демократії, поширення морального та правового нігілізму, руйнування однієї системи цінностей і становлення іншої, що ґрунтується на плюралістичних засадах, відкриває нові можливості для молоді в становленні їх загальнолюдських орієнтацій і духовних перспектив. Визначено, що негативні умови перешкоджають формуванню гуманних якостей особистості: занижена самооцінка; відсутність у житті колективу видів діяльності, в яких гідність і значущість молодої людини підтримувалися б достатньою мірою; несформованість ціннісних навичок і умінь; відсутність доброзичливості у атмосфері колективу; наявність у здобувача таких негативних рис, як невпевненість у собі, низький рівень моральної свідомості тощо. Наголошено на особливостях самовиховання як складного явища. Так чи інакше самовиховання у різних формах «супроводжує» особистість протягом усього життя. Особливо актуалізується воно в підлітковому віці та в юності. Саме в цей період у людини загострюється увага до свого духовного світу, виникає прагнення та активізуються пошуки можливостей самовираження і самоствердження, виявляється особливий інтерес до самопізнання, самовиховання. Власне, саме молоді притаманний бурхливий процес самовиховання, що охоплює всі прояви ставлення особистості світу. ru
dc.description.sponsorship The article considers that the system of life values and goals determines the content of a personality and is the basis of its relations to the world around it, to other people, to itself. Young people as a special social group are constantly in the focus of research by psychologists and sociologists, since they are an indicator of the changes taking place and determine the overall potential for the development of society. Inevitably, in the context of rethinking the established foundations, reassessment of values, their crisis is most evident in the minds of this social group. The study of spiritual orientations and life priorities of modern student youth is very relevant, as it makes it possible to determine the degree of their adaptation to new social conditions. It is noted that the state-building processes in Ukraine are closely linked to the reform of higher education, the creation of a national education system which, by integrating into the European space, could provide not only high-class specialists, but also conscious citizens and unwavering patriots of their homeland. Therefore, modern education should help a young person to understand his or her deepest essence, discover his or her spiritual foundation, and form his or her national character. The establishment of a new legal reality, its gradual liberation from ideological myths and dogmas, requires a deep philosophical understanding of the moral and legal field, the system of values and methods of its study. The crisis period in the development of our society, caused by the transition from totalitarianism to democracy, the spread of moral and legal nihilism, the destruction of one system of values and the formation of another based on pluralistic principles, opens up new opportunities for young people to develop their universal orientations and spiritual perspectives. It is determined that negative conditions impede the formation of humane qualities of a personality: low self-esteem; lack of activities in the life of the team in which the dignity and importance of a young person would be sufficiently supported; unformed value skills and abilities; lack of friendliness in the atmosphere of the team; the presence of such negative traits as self-doubt, low level of moral consciousness, etc. The author emphasises the peculiarities of self-education as a complex phenomenon. In one way or another, self-education in various forms "accompanies" a person throughout his or her life. It is especially relevant in adolescence and youth. It is during this period that a person becomes more attentive to his or her spiritual world, strives and intensifies the search for opportunities for self-expression and self-affirmation, and shows a special interest in self-knowledge and self-education. In fact, it is young people who are characterised by a rapid process of self-education, which covers all manifestations of the individual's attitude to the world. ru
dc.publisher «Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія». ru
dc.subject кафедра соціальних та поведінкових наук ru
dc.subject духовні цінності ru
dc.subject майбутні фахівці ru
dc.subject професійна діяльність ru
dc.subject моральне виховання ru
dc.subject життєві цінності ru
dc.title Формування духовних цінностей студентської молоді ru
dc.title.alternative FORMATION OF SPIRITUAL VALUES OF STUDENT YOUTH ru
dc.type Article ru


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account