Аннотации:
У статті проведене дослідження ролі емоційного інтелекту в контексті досягнення ефективного лідерства, де безпосередньо емоційний інтелект розглядається як комплексна навичка усвідомлення та управління власними емоціями, а також вміння розуміти та керувати емоціями інших людей. Визначена роль емоційного інтелекту в розбудові ефективної системи менеджменту підприємства вказує на актуальність питань, які розглядаються в процесі аналізу чинників підвищення результативності управління та формування довгострокової конкурентної переваги підприємства. Відображене значення розвитку та вдосконалення емоційного інтелекту в системі управління персоналом організації та його сприяння покращенню виконання управлінських функцій, таких як планування, організація, мотивація та контроль. Встановлено, що високий рівень емоційного інтелекту надає керівникам конкурентну перевагу, яка полягає в здатності досягати більшої гармонії в колективі, а також забезпечувати підтримку та взаємодію, що насамкінець стає ключовим елементом успішного лідерства та ефективної розбудови організаційних структур підприємства. Ключовий аспект статті зосереджений на значенні розвитку емоційного інтелекту, як потужного важеля ефективного вирішення конфліктних ситуацій. Доведено, що керівник, який володіє високим рівнем розвитку емоційного інтелекту, може пом'якшити напруження та знайти конструктивний підхід до вирішення проблем, забезпечуючи підтримку всіх зацікавлених сторін. Такий підхід допомагає зберегти спокій та стабільність у колективі, що в свою чергу, сприяє підвищенню продуктивності та досягненню успіху компанії. Крім того, підкреслюється беззаперечний зв'язок між емоційним інтелектом та творчістю лідера, що означає здатність генерувати нові та оригінальні ідеї, знаходити нестандартні рішення та підходи до проблем. Це вимагає гнучкості мислення, відкритості до нових ідей, здатності до інтуїтивного та неконвенційного мислення. Розуміючи важливість емоційного інтелекту та активно працюючи над його розвитком і покращенням, лідери можуть створити позитивну та продуктивну робочу атмосферу, яка сприятиме виявленню найкращих якостей учасників їх команд.
The article examines the role of emotional intelligence in the context of achieving effective leadership, where emotional intelligence is considered as a complex skill of understanding and managing one's own emotions, as well as the ability to understand and manage the emotions of others. The defined role of emotional intelligence in the development of an effective enterprise management system indicates the relevance of the issues considered in the process of analyzing the factors of improving the efficiency of management and the formation of a long-term competitive advantage of an enterprise. The importance of developing and improving emotional intelligence in the organization's personnel management system and its contribution to improving the performance of management functions, such as planning, organization, motivation and control, is reflected. It is established that a high level of emotional intelligence provides managers with a competitive advantage, which lies in the ability to achieve greater harmony in the team, as well as to provide support and interaction, which ultimately becomes a key element of successful leadership and effective development of organizational structures of the enterprise. The key aspect of the article focuses on the importance of developing emotional intelligence as a powerful lever for effective conflict resolution. It has been proven that a leader with a high level of emotional intelligence can ease tensions and find a constructive approach to solving problems, ensuring the support of all stakeholders. This approach helps to maintain calm and stability in the team, which in turn contributes to increased productivity and success of the company. In addition, the undeniable connection between emotional intelligence and a leader's creativity is emphasized, which means the ability to generate new and original ideas, find non-standard solutions and approaches to problems. This requires flexibility of thinking, openness to new ideas, and the ability to think intuitively and unconventionally. By understanding the importance of emotional intelligence and actively working to develop and improve it, leaders can create a positive and productive work environment that will bring out the best in their team members.