Abstract:
Проблема озеленення шкіл сьогодні досить гостро, оскільки
зелені насадження навколо навчальних закладів виконують полефункціональне
призначення: санітарно-гігієнічне, захисне, архітектурно-художнє, протипожежне, рекреаційне, навчально-виховне.
Вони зменшують запиленість повітря та вміст у ньому хімічних речовин, рівень шуму, покращують мікроклімат територій та приміщень,
збагачують повітря киснем, фітонцидами та легкими іонами, пом'якшують
радіаційно-тепловий режим, мають антибактеріальні властивості.
Але, на жаль, на території більшості загальноосвітніх
навчальних закладів зелені насадження формувалися здебільшого стихійно,
зараз вони втратили своє призначення і потребують реконструкції,
оновлення, оптимізації з урахуванням екологічних умов території навколо
навчального закладу Тому проект реконструкції та озеленення
загальноосвітньої школи №46 був дуже актуальним.
Дослідження проводилися протягом 2020–2021 рр., внаслідок яких
було встановлено кліматичні особливості, сучасний стан зелених
зон навчального закладу, визначено деревні, чагарникові та квіткові
рослини, що сьогодні знаходяться в задовільному стані, це такі як:
клен ясенелистний (американський) (Acer negundo L.), бузок звичайний
(Syringa vulgaris L.), сосна звичайна (Pinus sylvestris L.), шипшина
звичайна (Rosa canina L.), форзиція європейська (Forsythia europaea Vahl.),
юкка нитчаста (Yucca filamentosa L.) та лілійник жовтий (Hemerocallis flava L.),
бірючина звичайна (Ligustrum vulgare L.). Проте їхній стан на сьогодні
залишається задовільним, тому вони потребують реконструкції та
реставрації, а також санітарній обрізці та фігурній стрижці.
Враховуючи всі фактори, а також беручи до уваги наявний
асортимент рослин, для озеленення нових територій школи, та для
реконструкції існуючих, нами було визначено, підібрано та
рекомендується наступний видовий асортимент рослин: гортензія
деревоподібна (Hydrangea arborescens L.), барбарис Тунберга (Berberis
thunbergii L.), барвінок великий (Vinca major L.), клен довгочерешковий (Acer
platanoides L.). Застосовуючи саме такий видовий склад і слідуючи наведеним
вище рекомендаціям можна повністю відновити зелені зони навчального
заклади, а також створити нові, більш сучасні форми озеленення
загальноосвітніх установ.