Abstract:
Визначальним моментом розвитку іміджевої компетентності викладача закладу вищої освіти (ЗВО) за допомогою рефлексивних практик, на нашу думку, є його залучення до процесу а) усвідомлення факту необхідності цілеспрямованої діяльності щодо вдосконалення індивідуального і професійного іміджу; б) пошук способів корекції та оптимізації іміджу; в) переосмислення стереотипів досвіду сприйняття, мислення, спілкування і взаємодії на шляху професійно-особистісного (само)розвитку в осмислення викладачем особистого незнання/знання різних психологічних аспектів своєї професійної діяльності, в усвідомленні позитивного і негативного у власному іміджі.
Вибір форм проведення занять із формування іміджевої компетентності обумовлений необхідністю непросто повідомляти важливу інформацію, а й організовувати процес її засвоєння, осмислення, актуалізації досвіду на заняттях. Основне завдання щодо створення умов для осмислення іміджу викладача ЗВО – спростити висловлення почуттів і думок учасниками, ініціювати процес переосмислення різних аспектів професійної діяльності. Основним результатом роботи є розширена можливість розуміння суб'єктом різних аспектів професійної діяльності: а) своїх можливостей та обмежень у професійно-особистісному розвитку; б) умов оточення, які детермінують професійну діяльність.