Abstract:
Розглянуто стратегію розвитку підприємства, яку можна охарактеризувати як
довгостроковий гнучкий план дій інноваційного спрямування з відповідним
рівнем ризику, який базується на детальному аналізі внутрішнього і
зовнішнього середовища підприємства, залежить від людських чинників та
потребує інвестицій для досягнення ефективних результатів, підвищення
конкурентоспроможності продукції і підприємства. Найбільш пристосовуваними підприємствами виявляються малі
підприємства, так як для впровадження нових планів та стратегій,
пристосування до нових навколишніх умов, вони витрачають найменше
необхідних ресурсів та мають можливість виконати власне пристосування
якомога швидше, в той час, коли великі підприємства не мають такої швидкої
можливості через масштаби бізнесу. Малі, середні та великі підприємства мають
будувати довгострокові стратегії для розуміння як масштабувати свій бізнес,
однак при цьому вони мають мати в запасі вдосконалену короткострокову
стратегію, щоб швидко реагувати на нові виклики, нові проблеми і бути
готовими до економічної нестабільності.