dc.contributor.author |
Варнавська, Інна |
|
dc.contributor.author |
Варнавська, Інна |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-19T12:59:25Z |
|
dc.date.available |
2023-10-19T12:59:25Z |
|
dc.date.issued |
2023-10 |
|
dc.identifier.citation |
Варнавська І.В. Психологічні складові дослідження професійного іміджу фахівця. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»)». 2023. № 14(32). С.627-636. |
ru |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/8215 |
|
dc.description.abstract |
Визначено, що формування образу особистості відбувається поступово, починаючи із задоволення найбільш примітивних потреб і закінчуючи найвищим аспектом – прагненням до самореалізації. Відповідно до такої черговості задоволення потреб у суспільстві завжди існує певна неоднорідність груп індивідів, кожен із яких перебуває на властивому йому у певний час рівні. Характерні іміджеві параметри можуть свідчити про рівень розвитку суспільства, тієї чи тієї галузі, професії. Розглянуто сутність професійного іміджу з позиції рольової теорії, його внутрішню природу і функціональну роль у соціальній взаємодії. Виділено основні положення: імідж функціонально необхідний у соціальній взаємодії; імідж має рольовий характер; наявність у індивіда багатьох соціальних ролей обумовлює необхідність і можливість мати кілька відповідних іміджів.
Доведено, що професійний імідж вступає дієвим соціальним рефлексом і простим засобом для досягнення працівником власних цілей. Імідж виражає як суб'єктивне бажання фахівця подобатися багатьом, а й показує його можливості як професіонала своєї справи. Імідж є такою організацією простору спілкування, з допомогою якого працівник, використовуючи образ себе, свою пластику, мова, міміку, досягає задуманого. Проаналізовано термін «професійний імідж» як частковий синонім терміна «образ», що часто розкривається як зовнішня оболонка, тобто переважно акцентується увага на особливостях сприйняття зовнішнього вигляду, специфіки і вміння розмовляти, манери поведінки, жестів та міміки. Тому перша реакція оточення спрямована, як правило, на зовнішній вигляд людини, а не на її внутрішній світ, оскільки лише незначна кількість осіб перебуває з цим об'єктом у прямому спілкуванні та взаємодії.
Визначено, що трактування поняття професійного іміджу відрізняється внутрішнім наповненням. При цьому розуміння сутності іміджу більше пов'язане з характером позитивного впливу конкретної особи та її внутрішнього світу на тих, хто її оточує, для досягнення успіху в житті та діяльності, у професійній кар'єрі. |
ru |
dc.description.sponsorship |
It was determined that the formation of the image of a person occurs gradually, starting with the satisfaction of the most primitive needs and ending with the highest aspect, desire for self-realization. According to this sequence of meeting needs in society, there is always a certain heterogeneity of groups of individuals, each of whom is at a level peculiar to him at a certain time. That is, characteristic image parameters can indicate the level of development of society, this or that industry, profession. The essence of the professional image from the standpoint of role theory, its internal nature and functional role in social interaction are considered. The main provisions are highlighted: the image is functionally necessary in social interaction; the image has a role character; the presence of an individual in many social roles determines the necessity and possibility of having several appropriate images.
It has been proven that the professional image is an effective social reflex and a simple means for the employee to achieve his own goals. The image expresses the specialist's subjective desire to be liked by many, but also shows his capabilities as a professional in his field. The image is the organization of the space of communication, with the help of which the employee, using his image, his plasticity, speech, facial expressions, achieves what he intended. The term "professional image" is analyzed as a partial synonym of the term "image", which is often revealed as an outer shell, that is, attention is mainly focused on the peculiarities of the perception of appearance, specificity and ability to speak, manners of behavior, gestures and facial expressions. Therefore, the first reaction of the environment is directed, as a rule, to a person's appearance, and not to his inner world, since only a small number of people are in direct communication and interaction with this object.
It was determined that the interpretation of the concept of professional image differs in its internal content. That is, in addition to external factors, the researcher identifies many internal ones. At the same time, understanding the essence of the image is more related to the nature of the positive influence of a specific person and his inner world on those around him, to achieve success in life and work, in a professional career.
Keywords: professional image, specialist, psychological factors, social interaction, self-improvement |
ru |
dc.publisher |
Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»)». 2023. № 14(32). |
ru |
dc.subject |
кафедра соціальних та поведінкових наук |
ru |
dc.subject |
особистість |
ru |
dc.subject |
імідж |
ru |
dc.subject |
соціальна взаємодія |
ru |
dc.subject |
професійний імідж |
ru |
dc.subject |
психологічні фактори |
ru |
dc.subject |
самовдосконалення |
ru |
dc.title |
Психологічні складові дослідження професійного іміджу фахівця |
ru |
dc.title.alternative |
PSYCHOLOGICAL COMPONENT STUDIES OF THE PROFESSIONAL IMAGE OF A SPECIALIST |
ru |
dc.title.alternative |
PSYCHOLOGICAL COMPONENT STUDIES OF THE PROFESSIONAL IMAGE OF A SPECIALIST |
ru |
dc.type |
Article |
ru |