Abstract:
Сучасній світовій економіці притаманні мінливість бізнес-середовища,
певна циклічність, висока залежність від впливу політичних чинників. На
чергову економічну кризу наклалися ще й непередбачувані події: падіння курсу
гривні, зупинка низки галузей та суттєве зниження попиту через пандемію та
карантинні заходи. Компанії, які не адаптували бізнес-процеси під нові реалії,
через зниження попиту потрапили у фінансову кризу, яка зі свого боку
породила HR-кризу. Персонал все частіше стає демотивованим, робота
супроводжується конфліктами в колективах, прослідковується деструктивна поведінка персоналу. Власникам підприємств важливо вчасно розставити
пріоритети й розпочати з формування дієвого антикризового плану.
Вищезазначене свідчить про необхідність та важливість впровадження у
діяльність підприємств антикризових інструментів. У першу чергу, це
стосується управління персоналом, тому що саме людський чинник є одним з
визначальних в умовах кризи. У період кризи підвищується значущість роботи
з персоналом та зростає увага до розробки та впровадження заходів щодо
антикризового HR-менеджменту на підприємствах.
Саме тому вважаємо за доцільне визначити основні заходи з
антикризового управління персоналом підприємства індустрії гостинності в
умовах кризи, сформувати основні антикризові інструменти для відновлення
економічної активності підприємств.