Abstract:
У статті розглянуто основну роль професійної компетентності у процесі професійної підготовки майбутніх фахівців економічної сфери; статус особистості, що має важливе значення для визначення її соціальних функцій-ролей. Проаналізовано поняття «самооцінка» як процес породження оцінок, система психічних явищ, що у реалізації оціночної функції, як місце і роль «штампованих» оцінок у процесі мислення, самореалізації діяльності, формуванні та функціонуванні самооцінки як особистісного властивості чи риси. Встановлено, що із урахуванням цього, назараз відсутні цілісні уявлення про сутність і механізми оціночного процесу, про структуру оціночного акту, про специфіку оцінок різного виду і їх класифікацію, про умови формування самооцінки.
Зазначено, що самооцінка є особливою оцінкою особистості самої себе, своїх можливостей, якостей і місця серед інших людей. Вона є важливою складовою особистості, від самооцінки залежать взаємовідносини фахівця економічного напряму із колегами, клієнтами, його критичність, вимогливість до себе, ставлення до успіхів і невдач. Тим самооцінка впливає на ефективність діяльності спеціаліста та його розвиток як особистості.