dc.description.abstract |
Поточний стан різних галузей економіки, які зазнають суттєвих змін під впливом розгортання пандемії та впровадження відповідних превентивних заходів, спрямованих на безпеку життєдіяльності, активно відображають новини спеціалізованих інтернет-сайтів. Їх контент усе щільніше заповнює лексика, яка позначає реалії коронавірусної доби, що засвідчує чутливість мови до соціальних явищ і процесів. Мета дослідження – виявити, систематизувати та класифікувати слова і словосполучення, пов’язані з пандемією COVID-19, що оприявнюються на англомовному сайті “Sprudge” у новинах про заклади індустрії гостинності. Для досягнення поставленої мети було використано методи комплексного та компонентного аналізу. Опрацювання контенту на сайті “Sprudge” за 2020–2021 роки уможливило відбір корпусу текстів, що відображають зміни в діяльності закладів обслуговування, зумовлені пандемією COVID-19. У ході аналізу матеріалу дослідження було виявлено, що наявність інформації, пов’язаної з поширенням коронавірусної інфекції, не завжди артикульована на рівні заголовку. Проте переважна більшість дописів на сайті “Sprudge”, що фокусують увагу на спричинених пандемією проблемах галузі, мають відповідні заголовки в текстах новин. Зміни в картині світу, відображені на лінгвістичному рівні, артикульовано за допомогою «коронавірусної лексики», яку можна умовно поділити на три тематичні групи і десять підгруп, що різняться за кількісною репрезентацією. Класифікація найпоширеніших лексем за частинами мови супроводжується характеристикою семантики морфологічних одиниць. Проаналізувавши їх, можна стверджувати, що більшість ідентифікованих значень має негативний денотативний полюс, меншість – нейтральний, лексем з позитивною семантикою не було виявлено в обраному матеріалі. Перспективи подальших досліджень вбачаємо у виявленні специфіки функціонування «коронавірусного вокабуляру» в інтернет-новинах про стан інших галузей економіки. |
ru |