Abstract:
Оцінка технічного стану суднових двигунів внутрішнього згоряння за параметрами та характером протікання робочого процесу – поширена практика при їх експлуатації. Для такої оцінки створено цілий арсенал засобів для індиціювання, від класичних механічних систем до електронних засобів періодичної або безперервної дії. Стрімкий розвиток електронних систем контролю та зміни у підходах до логістичних операцій на морському транспорті наклали ряд обмежень, які дещо звужують можливості використання зазначених методів. З одного боку, на більшості суден, побудованих 10...15 років тому, інформація про результат індиціювання двигуна під час стендових випробувань є у вигляді растрових зображень. Це ускладнює процес їх використання як еталонних, необхідних для порівняння з фактичними діаграмами, отриманими в процесі експлуатації за допомогою електронних систем контролю. Крім того, тенденції до зниження швидкостей руху суден ускладнюють індиціювання двигунів на специфікаційних режимах. Зіставленню різних способів представлення інформації та отриманню еталонних індикаторних діаграм для неспецифікаційних режимів роботи двигунів присвячено це дослідження.