Abstract:
У статті розглянуто методологічний підхід та практичні аспекти розвитку кредитування молодіжного підприємництва як основного джерела фінансування господарської діяльності. На основі аналізу останніх досліджень та публікацій автори статті згрупували різні види фінансування молодіжного підприємництва в одну модель. Визначено основні проблеми, з якими стикаються молоді підприємці, які потребують додаткових фінансових ресурсів. Розглядаючи закордонний досвід кредитування молодих підприємців, виявлено, що європейські уряди надають підприємцям як фінансову допомогу, так й інформаційну, освітню підтримку, консультації, проводять маркетингові дослідження, а також роблять державне замовлення товарів, робіт та послуг у місцевих підприємствах. Досліджуючи фінансові установи, які здійснюють кредитування молодих підприємців автори виокремили три групи: банківські установи, кредитні спілки та міжнародні організації. За даними самих підприємців банківські позики є найбільш поширеним джерелом зовнішнього фінансування бізнесу, але на сьогодні українські банки скоротили обсяги кредитування молодих підприємців у зв'язку з важкою економічною ситуацією в країні. Складено рейтинг банківських установ з найбільш кращими умовами кредитування. Було здійснено порівняльну характеристику найвигідніших для бізнесу краудфандингових платформ.