DSpace Repository

FAKE NEWS AS A MEANS OF MEDIA COMMUNICATION: SIX STEPS OF LINGUO-STYLISTIC APPROACH

Show simple item record

dc.contributor.author Главацька, Юлія
dc.contributor.author Hlavatska Yu. L.
dc.date.accessioned 2022-02-14T15:05:25Z
dc.date.available 2022-02-14T15:05:25Z
dc.date.issued 2022-01
dc.identifier.citation Hlavatska Yu. L. FAKE NEWS AS A MEANS OF MEDIA COMMUNICATION: SIX STEPS OF LINGUO-STYLISTIC APPROACH. Філологічні науки: сучасні тенденції та фактори розвитку: Міжнародна науково-практична конференція, м. Одеса, 28–29 січня 2022 року. – Одеса: Південноукраїнська організація «Центр філологічних досліджень», 2022. ru
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/7896
dc.description.abstract Fake news is a progressively common characteristic of modern political sphere. Fake (forgery, deception, lies) news and materials flood the modern media space and become an important factor in the dissemination of certain opinions in the media on the Internet. Fake news has a long history, but its scale and effectiveness have risen to unprecedented levels today thanks to the development of social networks. Fake news is a message stylistically created as real news, but false in whole or in part. ru
dc.language.iso en ru
dc.publisher Південноукраїнська організація «Центр філологічних досліджень» ru
dc.subject fake news ru
dc.subject communication
dc.subject print and electronic media
dc.subject lie
dc.subject Кафедра готельно-ресторанного та туристичного бізнесу й іноземних мов
dc.title FAKE NEWS AS A MEANS OF MEDIA COMMUNICATION: SIX STEPS OF LINGUO-STYLISTIC APPROACH ru
dc.type Article ru


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account