dc.contributor.author |
Главацька, Юлія |
|
dc.contributor.author |
Hlavatska Yu. L. |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-14T15:05:25Z |
|
dc.date.available |
2022-02-14T15:05:25Z |
|
dc.date.issued |
2022-01 |
|
dc.identifier.citation |
Hlavatska Yu. L. FAKE NEWS AS A MEANS OF MEDIA COMMUNICATION: SIX STEPS OF LINGUO-STYLISTIC APPROACH. Філологічні науки: сучасні тенденції та фактори розвитку: Міжнародна науково-практична конференція, м. Одеса, 28–29 січня 2022 року. – Одеса: Південноукраїнська організація «Центр філологічних досліджень», 2022. |
ru |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/7896 |
|
dc.description.abstract |
Fake news is a progressively common characteristic of modern political sphere. Fake (forgery, deception, lies) news and materials flood the modern media space and become an important factor in the dissemination of certain opinions in the media on the Internet. Fake news has a long history, but its scale and effectiveness have risen to unprecedented levels today thanks to the development of social networks. Fake news is a message stylistically created as real news, but false in whole or in part. |
ru |
dc.language.iso |
en |
ru |
dc.publisher |
Південноукраїнська організація «Центр філологічних досліджень» |
ru |
dc.subject |
fake news |
ru |
dc.subject |
communication |
|
dc.subject |
print and electronic media |
|
dc.subject |
lie |
|
dc.subject |
Кафедра готельно-ресторанного та туристичного бізнесу й іноземних мов |
|
dc.title |
FAKE NEWS AS A MEANS OF MEDIA COMMUNICATION: SIX STEPS OF LINGUO-STYLISTIC APPROACH |
ru |
dc.type |
Article |
ru |