dc.contributor.author |
Боліла, Світлана Юріївна |
|
dc.contributor.author |
Кириченко, Наталя Валеріївна |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-06T17:33:34Z |
|
dc.date.available |
2022-02-06T17:33:34Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
Боліла С.Ю., Кириченко Н.В. Маркетингові аспекти розвитку діяльності підприємств сфери туризму на регіональному рівні під впливом глобальних тенденцій. Вісник Хмельницького національного університету, Серія: «Економічні науки». №6, том 2, 2021. С. 198-203 DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2021-300-6/2-32 |
ru |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/7860 |
|
dc.description.abstract |
Метою роботи було дослідити теоретичні та прикладні питання розвитку діяльності підприємства сфери туризму з
урахуванням регіональної специфіки та тенденцій змін попиту на туристичні послуги під впливом глобальних викликів та
загроз. Визначено ряд пріоритетних завдань для представників туристичного бізнесу під їх впливом, що пов’язані з
процесами поширення автоматизації, технологізації, інформатизації, діджиталізації в ключові бізнес–процеси туристичної
діяльності. Охарактеризовано стан туристичного потенціалу на рівні регіону та проаналізовано особливості здійснення
туристичної діяльності на туристичному підприємстві. Окреслено нові види туристичних послуг, що можуть бути реалізовані
в умовах регіону підприємством сфери туризму та досліджено ставлення споживачів до них. Встановлено заходи щодо
подолання виявлених проблем з метою розвитку нових напрямків туристичної діяльності підприємства. Представлено
рекомендації для удосконалення маркетингових комунікацій підприємства сфери туризму. Виявлено необхідність
використання інновінгу в сфері туризму та впровадження новітніх технологій маркетингу, а саме цифрових та брендингових,
з метою утримання уваги споживачів та встановлення довгострокових конструктивних контактів між туристичним
підприємством та клієнтами, що буде сприяти розвитку туристичної діяльності в регіоні з огляду на тенденції глобальних
змін туристичної індустрії. |
ru |
dc.description.abstract |
The aim of the work was to investigate theoretical and applied problems of tourism business development taking into
account regional specifics and trends of changes in the demand for tourist services under the influence of global influences and
threats. The article notes the strategic role of the tourist industry for socio-economic development of the region. It shows the
profitability of using the modern marketing approach for the tourism industry for activation of consumer's consumption and
formation of loyalty to tourist services with the aim of creating competitive advantages of tourist enterprises in the new realities.
Revealed the main global trends in changes of popitu for tourist services and identified a number of priority tasks for
representatives of the tourist business under their influence, The article describes the status of the tourist business under their
influence, which is associated with the processes of automation, technology, informatization, digitalization in the key business
processes of tourist activity. The state of tourist potential at the level of the region is characterized and peculiarities of carrying out
tourist activity at the micro level - an enterprise represented at the regional tourist market and gives tourist services to its clients
are analyzed. The new types of tourist services, which can be realized in the conditions of the region by the enterprise of tourism
sphere are defined. The attitude of consumers to new types of tourist services thematic focus on the regional level and established
measures for solving the revealed problems with the aim of developing new areas of tourist activity of the enterprise. Examined the
tools of marketing communication, which is used by the company in the regional tourism market. Presented recommendations for
improving marketing communications of enterprises in the tourism industry at the local level with the aim of enhancing the impact
on the consumers of tourist services. The need for innovation in the field of tourism and implementation of new marketing
technologies, namely digital and branding, was revealed, with the aim of keeping the attention of consumers and establishing longlasting constructive contacts between the tourist enterprise and customers, which will contribute to the development of tourist
activity in the region in view of the trends of global changes in the tourism industry. |
|
dc.publisher |
Хмельницький національний університет |
ru |
dc.subject |
туризм |
ru |
dc.subject |
туристичне підприємство |
ru |
dc.subject |
маркетинг |
|
dc.subject |
споживач |
|
dc.subject |
інноваційні та маркетингові технології в
сфері туризму |
|
dc.subject |
tourism |
|
dc.subject |
tourist enterprise |
|
dc.subject |
marketing |
|
dc.subject |
consumer |
|
dc.subject |
innovation and marketing technologies in tourism |
|
dc.subject |
Кафедра менеджменту та інформаційних технологій |
|
dc.title |
МАРКЕТИНГОВІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА СФЕРИ ТУРИЗМУ НА РЕГІОНАЛЬНОМУ РІВНІ ПІД ВПЛИВОМ ГЛОБАЛЬНИХ ТЕНДЕНЦІЙ |
ru |
dc.title.alternative |
MARKETING ASPECTS OF TOURISM ENTERPRISE DEVELOPMENT AT THE REGIONAL LEVEL UNDER THE INFLUENCE OF GLOBAL TRENDS |
ru |
dc.type |
Article |
ru |