Abstract:
Тема неперервної освіти сьогодні є актуальною, оскільки наше суспільство влаштоване
таким чином, що для активної участі в житті країни й соціуму сьогодні вже недостатньо отримати
110
лише базову освіту, потрібне безперервне вдосконалення професійних навичок, що є основою
професійного розвитку фахівця та першочерговим завданням освіти.
У сучасному суспільстві неперервна освіта набуває характеру парадигми науково -
педагогічного мислення. Світова педагогіка виробила чимало понять для означення неперервної
освіти як процесу. Серед них — «продовжувана освіта», «довічна освіта», «довічне учіння»,
«перманентна освіта», «подальша освіта», «освіта дорослих» тощо. Є також поняття «поновлювана
освіта» — одержання освіти «частинами», впродовж життя, відхід від практики тривалого
навчання у вузі, чергування освіти з іншими видами діяльності, зокрема з професійною.
Description:
Конкурентоспроможність фахівця, значною мірою залежить від якості опанування
ним сучасних знань, ступеня інформаційної культури, уміння мислити й діяти в категоріальній
системі ринкової економіки. У цьому контексті особливо стає зрозумілим, що освіта — не
особиста справа і результат приватних уподобань, а соціальна категорія. В умовах сьогодення,
людина як фахівець потребує для себе «соціальної захищеності» у ринкових відносинах, коли вона
«продає» свої знання та вміння на ринку праці. Таку гарантію може дати їй лише неперервна освіта
як запорука її конкурентоспроможності