Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Яцула, Тетяна | |
dc.date.accessioned | 2021-12-28T07:41:28Z | |
dc.date.available | 2021-12-28T07:41:28Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Яцула, Т. ДЕЯКІ АСПЕКТИ АНАЛИЗУ КАТЕГОРІЇ «ДОЗВІЛЛЯ» У СИСТЕМІ ФІЛОСОФСЬКИХ, СОЦІОЛОГІЧНИХ ТА КУЛЬТУРОЛОГІЧНИХ НАУК. Вісник Львівського університету "Філософсько-політологічні студії" Серія філос.-політолог. студії. 2021. Випуск 36. С. 164-172. DOI https://doi.org/10.30970/PPS.2021.36.20 | ru |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/7587 | |
dc.description.abstract | У статті здійснено аналіз категорії «дозвілля» у системі філософських, соціологічних та куль- турологічних наук. Визначено основні категорії, що пов’язані з дозвіллям, а саме вільний час, вільну діяльність, дозвіллєву діяльність. Указано на взаємозв’язок цих понять, представлено їхні спільні та відмінні знаки. Здійснено характеристику дозвілля з позиції впливу на спосіб життя людини, на змістові цінності вибору форм проведення часу дозвілля. Умови вільного часу багато в чому визна- чають коло духовних інтересів і потреб людини. Характерною ознакою вільного часу є самоцінні вчинки й періоди повсякденної діяльності людини. Самоцінні дії сприймаються як вільна діяльність, як «час, яким можна розпоряджатися». Можливість вибору варіанту дії у вільний час значно ширша, ніж в інших сферах життєдіяльності, тому що людина може не тільки вибрати, чим їй займатися, але і взагалі не займатися жодною діяльністю. Воля вибору завжди обмежена як об’єктивними, так і суб’єктивними факторами, діапазоном реальних можливостей кожної людини. У статті зазначено, що велике значення мають ставлення людини до вільного часу, особистісні фактори, які пов’язані з віком, здоров’ям, родинним станом тощо. Однак кожна людина має значну волю у визначенні цілей своєї діяльності. Виділено, що стихійність вибору людиною змісту, структури вільного часу зумовлює неусві- домлене ставлення до нього як цінності свого буття. Розглянуто типізацію людей на основі їхніх переваг у виборі змісту, форм дозвіллєвого часу. На цій основі пропонується вибудовувати педа- гогічну взаємодію з молоддю, спрямовану на мотивування її до більш високого рівня проведення дозвіллєвого часу, що загалом відбивається на смислі її життя. З огляду на зазначене пропонується педагогам під час роботи з молоддю враховувати такі положення: дозвілля людини є важливим часом її життєдіяльності, головною характеристикою якого має бути його самоцінність; самоцінність дозвілля ототожнюється з вільним вибором змісту, форм і методів його проведення; зміст, форми, методи часу дозвілля людини пов’язані зі способом життя людини, для якої суттєвими ознаками є рівень особистісного розвитку, потреби, інтереси, ціннісні орієнтації; соціокультурні особливості часу життя суспільства та людини в ньому впливають на характеристики дозвіллєвого часу: структуру, зміст, форми, стан задоволення та інше. | ru |
dc.language.iso | other | ru |
dc.publisher | Львівський національний університет ім. Івана Франка | ru |
dc.subject | дозвілля | ru |
dc.subject | вільний час | |
dc.subject | дозвіллєва діяльність | |
dc.subject | вільна діяльність | |
dc.title | ДЕЯКІ АСПЕКТИ АНАЛИЗУ КАТЕГОРІЇ «ДОЗВІЛЛЯ» У СИСТЕМІ ФІЛОСОФСЬКИХ, СОЦІОЛОГІЧНИХ ТА КУЛЬТУРОЛОГІЧНИХ НАУК | ru |
dc.title.alternative | SOME ASPECTS OF THE ANALYSIS OF “LEISURE” CATEGORY IN THE SYSTEM OF PHILOSOPHICAL, SOCIOLOGICAL AND CULTURAL SCIENCES | ru |
dc.type | Other | ru |